Freddy Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 (redigerat) Tjenixen, Tänkte höra om det finns några metalsångare på forumet och om ni i sådant fall är intresserade av att vara med i ett nytt projekt jag donar på. Det rör sig om thrash/döds med progressiva inslag. Sången växlar lite mellan döds/rent, så om du hanterar båda så är det kalas. Alternativt så använder vi två olika sångare om du känner att det där med ren sång inte är något för dig 🙂 Om någon är intresserad så skulle jag uppskatta ljudexempel på er tidigare sång. Sångaren måste även kunna spela in sig själv hemma eftersom detta projekt för närvarande sker över internet. Demos skickas till er om ni visat intresse och det känns rätt för projektet. Tidig fas ännu, men två låtar är skrivna. Målet är att färdigställa en EP som sedan kommer skickas runt. Svarar på frågor om det finns sådana. Rocka på! Redigerat 4 december 2008 av Freddy
Staffonly Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Jag kan testa, känner mig lite sugen, men har egentligen just nu inte några inspelnings möjligheter (studion finns i min skola, skolan = stängd). Finns att lyssna på på myspace.com/staffonlysthlm (sjunger rent, men har precis lärt mig att skrita innåt (inhale)).
peterthegreat Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Låter intressant, jag har ju lagt upp en thrashlåt här på forumet, enda sångexemplet jag har då jag är ny på att skrika. Jag sjunger rent mycket bättre än vad jag gör på låten eftersom jag spelade in direkt utan direkt känsla precis efter att jag skrivit texten. https://www.studio.se/index.php?autocom=d...p;showfile=5460 En annan fråga, hur många är med i projektet och kan man få vara med på nått hörn att skriva, sjunga, spela elgura o mixa etc? 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.