Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nåt de är ensamma om? Blir inte det mystiskt när man vill mixa rakt och noll och tråkigt som det ska vara?

Character

You are looking for an open-back HFI model? With the HFI-2200 goose skin feeling is assured. These open-back headphones with Ultra Low Emission (ULE-technology) offer airy and finest 3-dimensional sound reproduction. Specifically designed detachable velvet earpads will comfort your extensive listening hours. The HFI-2200 is the only Ultrasone HFI model with detachable cable. The natural colours concept is unique and emphasizes the high profile and listening pleasure.

Annons
Postat
Är det nåt de är ensamma om? Blir inte det mystiskt när man vill mixa rakt och noll och tråkigt som det ska vara?

Character

You are looking for an open-back HFI model? With the HFI-2200 goose skin feeling is assured. These open-back headphones with Ultra Low Emission (ULE-technology) offer airy and finest 3-dimensional sound reproduction. Specifically designed detachable velvet earpads will comfort your extensive listening hours. The HFI-2200 is the only Ultrasone HFI model with detachable cable. The natural colours concept is unique and emphasizes the high profile and listening pleasure.

Jag tycker att benämningen med surround/3D-sound är olyckligt vald, eftersom det för tankarna till någon sorts fejkat surroundljud - som det inte alls handlar om.

Det som är så bra med tekniken, är att ljudet inte skickas rakt in i hörselgången, som med "normala" lurar, utan leds så att det kommer mer framifrån och därför gör att öronsnäckan medverkar i processen på samma sätt som när man lyssnar med högtalare.

Jag tycker att det är kanonbra och att man får en mycket bättre lyssning på det sättet - men det är mindre lyckat om man sätter dem på fel håll - för låter det inget vidare... ☺️

Postat

Character

Jag tycker att benämningen med surround/3D-sound är olyckligt vald, eftersom det för tankarna till någon sorts fejkat surroundljud - som det inte alls handlar om.

Det som är så bra med tekniken, är att ljudet inte skickas rakt in i hörselgången, som med "normala" lurar, utan leds så att det kommer mer framifrån och därför gör att öronsnäckan medverkar i processen på samma sätt som när man lyssnar med högtalare.

Jag tycker att det är kanonbra och att man får en mycket bättre lyssning på det sättet - men det är mindre lyckat om man sätter dem på fel håll - för låter det inget vidare... ☺️

Okej det låter bra...

Berätta lite om Gradolurarna! Jag behöver nåt att mixa i, mitt "studiorum" här i kåken har ju inga som helst diffusorer eller liknande studiofinesser, jag har ju tänkt att fara runt med mina grejer, så bra öppna lurar kanske ger mig mer än ett par monitorer. Jag vill ha lurar med rak kurva, som på nåt vis är lätta att mixa lagom av de basigare ingredienserna som kagge, basgitarr och keyboard. Grado verkar ju vara mycket for the buck som de själva säger. Jag börjar bli pank nu, men ett par pålitliga lurar vore fint att ha direkt från scratch när jag ska börja hårdköra. Jag vill att de ska låta bra på väldigt låg volym så jag kan jobba längre utan att bli döv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.