Jump to content
Annons

Problem med video i Logic 5.5 PC

xarl

Recommended Posts

Tja,

Nån som vet hur video-filer ska vara kodade för att funka smärtfritt i Logic. Hittar ingen spec på detta i manualen. Bl a påstås det ju att det ska gå att köra QuickTimes filmer, men det har jag aldrig fått att funka överhuvudtaget. Med Avi och mpg, funkar det ibland och ibland inte.

Vad ska jag säga till de som levererar filmer till mig, hur ska filmerna vara komprimerade?

Jag kör PC och Logic 5.5

Nån som har koll?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Annons
Tja,

Nån som vet hur video-filer ska vara kodade för att funka smärtfritt i Logic. Hittar ingen spec på detta i manualen. Bl a påstås det ju att det ska gå att köra QuickTimes filmer, men det har jag aldrig fått att funka överhuvudtaget. Med Avi och mpg, funkar det ibland och ibland inte.

Vad ska jag säga till de som levererar filmer till mig, hur ska filmerna vara komprimerade?

Jag kör PC och Logic 5.5

Nån som har koll?

Jag har heller inte fått QuickTime att fungera därmemot så fungerar Mpeg utan några problem. AVI har jag bara testat en gång men det var inga probs med det heller.

Jag använder iofs Logic 5 men det ska ju inte ha någon betydelse.

Har du orginalversion eller?

Dela på andra sajter

.mov-filer har jag inte testat men om jag inte fattat det hela fel så spelar logic upp med hjälp av mediaspelarens SDK, så det som spelas upp där borde spelas upp i logic. Alltså, installera codecs så ska det funka.

Lagt ganska mycket musik/ljud till film från diverse olika kunder och har aldrig haft problem med att öppna filmerna i logic.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.