Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag har Arturias C-80V, som jag är väldigt förtjust i. Det har dock dykt upp ett problem på senare tid: När jag använder denna plugg i mina låtar så utstöter den stötar av brus, ca. 1/2 sek långa, helt slumpmässigt! Det är otroligt irriterande, och jag kan inte för mitt liv förstå var det kommer ifrån. Jag har satt i nya fräscha minnen, men det hjälpte inte. Jag har provat att avinstallera och ominstallera, men icke. Jag har ändrat bufferten på ljudkortet (M-Audio 2496), ingen skillnad!

Jag använder Live 7.0 inspelningsprogram.

Finns det någon därute som har upplevt liknande problem och i så fall har en lösning? Då skulle jag bli SKITGLAD!//forum.studio.se/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Redigerat av Pelleman
Annons
Postat

hehe.. det låter som om att du har en nertankad version som inte har funkat och cracka så det du hör skulle jag tro är det som arturia lagt dit själva.. enda lösningen vore kanske och köpa pluggen???? eller om du kan hitta en annan lösning

Postat

Varför förmoda att han kör crackat? CS-80 använder ju inte brus utan tystnad i demoversionen.

Hur som helst, är det bara den synthen som bruset kommer på eller är det allt ljud? Har du testat med olika latencyinställningar?

Postat
Varför förmoda att han kör crackat? CS-80 använder ju inte brus utan tystnad i demoversionen.

Hur som helst, är det bara den synthen som bruset kommer på eller är det allt ljud? Har du testat med olika latencyinställningar?

Vadå crackad version?!

Jag har aldrig haft problem med den förr det har dykt upp helt nyligen. Det kommer enbart från den synten, och jag har som sagt provat att ändra Buffer Size (384 samplingar) på ljudkortet, vilket leder till ändrad latency (9.43 in och 9,39 ut). Menar du att jag ska prova att minska ner latencyn? Problemet då är ju det gamla vanliga: hängningar, avbrott i ljuden, skrap osv. Fast jag har ju inte provat sedan jag satte in 3Gb Ramminne, kan det göra någon skillnad?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.