herwhisper Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Här är en snutt med en unge på tolv bast som lirar trummor så att tapeterna ramlar ner! Kolla in detta! http://www.thepoolroom.com/cools/tonyroysterjr.avi (filen är på 20 mb)
hammagrella Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Han är tekniskt jäkligt bra, men jag har aldrig hört honom lira något annat än just trumsolon, frågan är hur han får till svänget, trummor är ju trots allt ett komp-instrument. Ibland är det det man INTE spelar som kan vara bättre än det man faktiskt lirar. Praktexempel på svängig, teknisk OCH många gånger återhållsam trummis är ju Vinnie Culaiuta (hur fan han nu stavar) som diskuterats i annan tråd. Han kan ju spatta loss totalt när han gör virituos-fills (oj oj, kör spellcheck på hela det här inlägget för säkerhets skull 😆 ) hos t ex Gino Vannelli, men samtidigt kan man höra honom lägga en 4/4 takt utan en enda synkop eller grej till en Stinglåt och det svänger fortfarande - det är klass det!
Pusa Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 (redigerat) Han är tekniskt jäkligt bra, men jag har aldrig hört honom lira något annat än just trumsolon, frågan är hur han får till svänget, trummor är ju trots allt ett komp-instrument. Ibland är det det man INTE spelar som kan vara bättre än det man faktiskt lirar. Give him a break... han är ju trots allt 12 år.. Han har ett par år att lära sig.. 😆 Redigerat 18 november 2004 av Pusa
brojd Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 (redigerat) Ungen kan spela, det är ju helt klart... det kunde ha förra året när videon skickades runt i alla fildelningsprogram också. Redigerat 19 november 2004 av brojd
Egghuvud Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Jodå banka kan han... men är han bra på geografi?
hammagrella Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Jodå banka kan han... men är han bra på geografi? Precis! Och kan han lägga en dubbel pålstek samtidigt som han rabblar statistik ur elitserien och står på ett ben på en badboll - skulle inte tro det ! 😛 Inte det minsta avundsjuk låter jag väl heller...?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 trumsolon gets me nowhere, det är det värsta jag vet. Det, och stämsolon med distade gitarrer. Får väl skylla på killar som han att många trummisar måste hållas i koppel för att inte lägga fills så ofta som möjligt.
Oscar Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Den här killen har sitt på det torra nu i alla fall. Nu är han 19 bast o spelar i sitt eget funk/latin band. Grabben har även spons av DW så han kan nog kompa också ska du se! Själv tycker jag det är för mycket dubbelpedal i det solot, skulle vilja höra det utan dubbelstamp! Jag ska absolut inte gnälla, han kan sin sak! Gå in på www.dwdrums.com o lyssna så får du se att han kan spela 4/4! MVH Oscar 🙂
Torre Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 Ungen kan spela, det är ju helt klart... det kunde ha förra året när videon skickades runt i alla fildelningsprogram också. du menar förförra 😆
punkrockdude Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 Imponerande och klart att han kan kompa. Han gjorde ju det ett antal gånger i filmen.
Vallhagen Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 trumsolon gets me nowhere, det är det värsta jag vet. Det, och stämsolon med distade gitarrer. Skönt att vi är olika 😉 Heja Thin Lizzy å gamla Judas! /Bengan
Ken Kängström Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 Jag hade inte tackat nej för att låna hans talang ibland. 12 bast och klarar detta. Förstår inte varför ni klagar. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.