Anders F Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 (redigerat) Hejsan Detta är säkert en idiotisk fråga. Men jag håller precis på att sätta upp mitt nya HD2-system som jag fick idag. Weeeeee Men, jag ser att min digi96 i/o har wordclock, och lika så min externa pre-amp. Jag har tänkt koppla dessa via ADAT. Fick med en wordclockkabel också. I manualen står det att om wordclock är möjligt så är det att föredra. Men min fråga är. Ska det vara out från interface till in på pre-amp eller tvärtom? Vill ju ha min digi96 klockning som master då jag misstänker den är mycket bättre. MVH Anders EDIT: jag misstänker out från interface och in i pre amp. Men jag skulle gärna vilja att någon bara sa säkert hur det är. Redigerat 1 december 2008 av Gizmozis
drloop (oregistrerad) Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Out från 96an till in på din preamp är korrekt. Annars kommer klockan från preampen och då blir nog ditt Core kort surt... 🙂
joachime Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Kul att du har fått ditt system! Klart att du ska rigga upp det på en gång! 🙂 Har din externa micpreamp D/A-omvandling (analoga utgångar) också?
drloop (oregistrerad) Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 (redigerat) Du får ändra i fältet över din utrustning. PT LE kan det inte stå där nu ... Redigerat 1 december 2008 av drloop
maart (oregistrerad) Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Men jag håller precis på att sätta upp mitt nya HD2-system som jag fick idag. Weeeeee Grattis!
Anders F Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 Men jag håller precis på att sätta upp mitt nya HD2-system som jag fick idag. Weeeeee Grattis! TACK! Nu är det uppe och igång. Helt underbart. Några direkta känslor som kan vara att både systemet, eller inbillning. Men mixarna låter bättre! Tror det kan handla om 48bitarna som gör att headroomet blir bättre. Lajnade min elgitarr och så mycket bett som den hade nu har den aldrig haft. Kan bero på bättre ADDA kanske, eller inbillning. Jag är iaf hur j-vla nöjd som helst. Blir till att installera en jäkla massa pluggar nu 😄 Out från 96an till in på din preamp är korrekt.Annars kommer klockan från preampen och då blir nog ditt Core kort surt... 🙂 Jag gjorde så och det funkade klockrent 🙂 Kul att du har fått ditt system! Klart att du ska rigga upp det på en gång! 🙂Har din externa micpreamp D/A-omvandling (analoga utgångar) också? Ja, detta är riktigt kul. När man packade upp kartongerna så trodde man fortfarande inte på att man köpt detta. En sedan länge dröm för mig som gått i uppfyllelse. Pre-ampen har analoga utgångar också. Är det bättre att köra än ADAT? Du får ändra i fältet över din utrustning. PT LE kan det sinte stå där nu ... Det är ändrat 🙂 MVH Anders
joachime Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Kul att du har fått ditt system! Klart att du ska rigga upp det på en gång! 🙂Har din externa micpreamp D/A-omvandling (analoga utgångar) också? Ja, detta är riktigt kul. När man packade upp kartongerna så trodde man fortfarande inte på att man köpt detta. En sedan länge dröm för mig som gått i uppfyllelse. Pre-ampen har analoga utgångar också. Är det bättre att köra än ADAT? Det beror helt på preampen. Vad jag egentligen menade var om preampen även fungerar som D/A-omvandlare, dvs om du även kan skicka digitala signaler till den. I så fall skulle du kunna köra ADAT både fram och tillbaka och då behövs antagligen inte word clock. Lång hypotetisk utläggning, jag vet. 😄
Anders F Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 Kul att du har fått ditt system! Klart att du ska rigga upp det på en gång! 🙂Har din externa micpreamp D/A-omvandling (analoga utgångar) också? Ja, detta är riktigt kul. När man packade upp kartongerna så trodde man fortfarande inte på att man köpt detta. En sedan länge dröm för mig som gått i uppfyllelse. Pre-ampen har analoga utgångar också. Är det bättre att köra än ADAT? Det beror helt på preampen. Vad jag egentligen menade var om preampen även fungerar som D/A-omvandlare, dvs om du även kan skicka digitala signaler till den. I så fall skulle du kunna köra ADAT både fram och tillbaka och då behövs antagligen inte word clock. Lång hypotetisk utläggning, jag vet. 😄 Jag kör både ADAT fram och tillbaka + wordclock. Tar det säkra före det osäkra 🙂 MVH Anders
joachime Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Jag kör både ADAT fram och tillbaka + wordclock. Tar det säkra före det osäkra 🙂 MVH Anders Bälte och hängslen! 😄 Då kan du ju passa på att A/B-jämföra också.
drloop (oregistrerad) Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 (redigerat) Jag tror inte det behövs wordclock till preampen. Det kommer precis som joachime säger via Adat pipan. Din preamp kan ändå bara synka på en av klockorna. Redigerat 1 december 2008 av drloop
drloop (oregistrerad) Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Bättre AD/DA är det nog som gör ljudet än dom 48 bitar...
Anders F Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 Jag kör både ADAT fram och tillbaka + wordclock. Tar det säkra före det osäkra 😎 MVH Anders Bälte och hängslen! 😄 Då kan du ju passa på att A/B-jämföra också. Ja, det kan jag göra någon gång. Nu vill jag mest bara låta allt sitta i och se hur många pluggar det finns att installera 🙂 Ska hoppa på A.I.R:s pluggar nu. MVH Anders
Anders F Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 Bättre AD/DA är det nog som gör ljudet än dom 48 bitar... Så är det säkert. Och att jag tycker gamla mixar låter bättre är säkert bara en placeboeffekt. Men det är en trevlig placebo 😎 MVH Anders
Mr Keys Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 njae.....fast har du inte i och med detta även bättre lyssning??? Och då BORDE det ju ge ett visst resultat även i mixar gjorde i det gamla systemet, då själva lyssnings DA'n är bättre än tidigare....fast så kanske inte är fallet!?!?
Mr Keys Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 viss placebo får man ju kanske räkna med i alla fall, men det kanske inte BARA är placebo... ! 😎)
Anders F Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 njae.....fast har du inte i och med detta även bättre lyssning??? Och då BORDE det ju ge ett visst resultat även i mixar gjorde i det gamla systemet, då själva lyssnings DA'n är bättre än tidigare....fast så kanske inte är fallet!?!? Jo, det kan ju vara så. Jag har inte en aning faktiskt. Själva monitorer och så är ju desamma. Men DA:n är bättre än förut 😎 Det känns bara som att man hör allt mycket tydligare nu. Svårt att förklara. Men man hör missar i gamla mixar så man undrar varför man gjorde så 😄 MVH Anders
JonasW Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 Men man hör missar i gamla mixar så man undrar varför man gjorde så 🙂 MVH Anders Det är farligt med för bra grejer 😄 Kul att du fått paketet nu, vi vill ju självklart se prov på hur dina skills sköt i höjden på rent adrenalin och endorfiner nu 🙂
Anders F Postat 2 december 2008 Trådstartare Postat 2 december 2008 Men man hör missar i gamla mixar så man undrar varför man gjorde så 🙂 MVH Anders Det är farligt med för bra grejer 😄 Kul att du fått paketet nu, vi vill ju självklart se prov på hur dina skills sköt i höjden på rent adrenalin och endorfiner nu 😄 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.