Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är stort fan av EBM(electric body music) vilket för dom ovetande är synthmusik i alla möjliga variationer....i det här fallet Mexikanskt. Men det jag undrar är hur fansiken får man till en sån här dist?? Har aldrig hört på maken till skönt/hemskt sound...allt låter bara trasigt haha 😆

Eller kan det vara så att skaparen kör nån typ av "crunch" effekt??

Dulce Liquido - Humid dreams

Dulce Liquido - Mental torture

Redigerat av Powel
Annons
  • 1 månad senare...
Postat

Det är ju väldigt svårt att gissa exakt hur de gjort, speciellt när ljudkvaliteten är så dålig. Men det är nog en kombination av phaser/chorus eller liknande och ett par synthar i layer, och sen en massa dist. Gjorde ett eget försök lite snabbt (vilket givetvis spårade ur ganska omgående 😉). Det blev ju inte precis samma sak men något liknande. Troligen är det synthljuden som skiljer mest mellan mitt och deras.

http://www.quickfilepost.com/download.do?g...34cd88da7838d95

Postat

Alltså det här är rutinerade grabbar, de vet vad de gör och har hållit på med sån här musik en del år så det är inte bara själva effekten som är hemligheten. När det är sagt så brukar jag använda mig av Computer Musics gratisvariant av Camel Audios Camel phat när jag vill trasa till det (ljudexempel härunder där det står Galizia någonting om du vill höra). Förut följde den med på Computer Musics medföljande cd/dvd men jag vet inte om den gör det längre? De, eller ja halva de, Hocico var här i Oslo i somras, de spelade på ett litet ställe, råkul 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.