Jump to content
Annons

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Min panna sitter då i mitten... tror jag...

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Om du är en virrpanna så kan man aldrig veta helt och hållet var :rolleyes:

Postat

Höger eller vänster spelar nog ingen större roll så där generellt, men det är klart, de flesta trummisar har hi-haten till vänster, så då vill man nog kanske "se" bandet framför sig.

En sak som jag stört mig på är däremot att många mixningar har onödigt "breda" trummor. Jag har då själv aldrig sett en livs levande trummis med tre meter långa armar ;-)

/Ceke

Postat
Höger eller vänster spelar nog ingen större roll så där generellt, men det är klart, de flesta trummisar har hi-haten till vänster, så då vill man nog kanske "se" bandet framför sig.

En sak som jag stört mig på är däremot att många mixningar har onödigt "breda" trummor. Jag har då själv aldrig sett en livs levande trummis med tre meter långa armar ;-)

/Ceke

Det beror ju på hur brett du som lyssnare har mellan högtalarna också... 🙂

Postat

/Ceke

Well... yeah.... eller hur långt man har mellan öronen 😛

Postat

/Ceke

Well... yeah.... eller hur långt man har mellan öronen 😛

Jag har jävligt brett mellan mina... jag ser ut som en vingmutter...

Postat

Själv har jag blivigt besatt av "gammel" stereo, ja ni vet sång max höger, trummor vänster, blås höger osv.

Har funderat lite på varför vissa äldre låtar som är mixade på de här första mixerborden med "brutal" panoreringen, Full Väster, Center, eller Höger

Låtar så fantastiskt och med sånt djup!

Det måste bero på att dessa låtar trackades live, så även om du lägger trummorna till vänster som exempel, ligger mycket av "spillet" kvar i andra mickar som panoreras till höger.

Så skall man åtarskapa det här gäller det nog att alltid lägga över lite spill eller fx "på andra sidan"

Full panorarade monotracks som är inspelade i separation blir väl mest Kalle Anka..

Inga nyheter direkt men det finns ju fortfarande folk som mixar utan panoreringsrattar och gör det bra!

/Tobias

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.