Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

lite forsättning på mitt sökande efter anledningen till min tt höjning..

tt verkar variera under veckorna som har gått, jag har stundvis upplevt att ttn har fösvunnit i vänster öra i ca 10 min, lika så höger öra. detta har hänt ett par gånger. upplever värre och ändrad tt på mornarna (det som var ett skramlande i höger öra övergår till ett slags skärande tjut) men går tillbaka under dagen.

har även en "lomhördhet/dämpning" i båda öronen villket kan bero på en snällare förkylning.

Om vi tar käken så har den under ett par tillfällen gjort ordentligt ont har även upplevt ömmande muskler under öronsnibben vid tuggmuskelaturen. vid besöket hos tandläkaren hittade de slitningar på en eller flera tänder ( det kan ju har en koppling) så bettskena är på g.

Var hos både masssör och kiropraktor, massöran och kiropraktorn sa att jag var stum/spännd i musklerna vid hals,nacke och skuldra.

efter besöket hos kiropraktorn upplever jag värre tt men det verkar som om det går tillbaka under några dagars vila. detta upplever ja som positivt då det antagligen är någon form av spänningar...

massören kan jag inte uttala mig om mer än att jag Tror att det blev lite värre efter dåsigheten hade släppt... Men efter ett par dagar hade min tt gått ner en del.

jag har en liten fundering, jag läste på ett forum på body att en kille hade fått en tt utan att ha varit i kontakt med höga ljud eller likande. det visade sig att han hade "snälla polyper" och ttn hade försvunnit/minskat med en kortison nässpray, intressant tycker jag, då jag ofta har vaknat upp med en ordentlig nästäppa, detta även vid insomning. har funderingar att kolla upp detta villketfall som hälst.

Jag är inte ute efter att få tyst ( inte i samma utsträckning) längre utan mer en anledning, jag har mer eller mindre börjat acceptera min tt höjning och att det kanske är bestående.. om jag skulle få ner tt som den var förr så är fantastiskt. Men det kan ta år och om det skulle ske.

Detta ska inte få förstöra min semester i januari... tips på hur man kan göra vid en långflygning?? proppar hela tiden?

forsättning följer.....

//mvh artemix

ps ursäkta för eventuella stavfel ds.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.