Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej

Ville bara tipsa om MusicMatch Jukebox, som är en motsvarighet till Winamp, iTunes & Windows Media Player fast med mycket bättre Ljudkvalité...

Nackdelen är att den är väldigt resurskrävande, så för dig med en gammal o klen dator rekomenderar jag det inte.

En annan fördel förutom ljudkvalitén är dess ursnabba konverteringar från tex, Mp3 till audio, audio till mp3, CD till mp3 osv...

Om du har en wavfil på din dator som du vill göra om till en mp3fil så går det på ca 2-3 sekunder, det är ju inte dumt om man vill ändra ett helt bibliotek från ett format till ett annat...

Det finns även en väldigt bra webbradioläsare inbyggt där man kan hitta väldigt bra radiostationer, med finfin variation

Dock stödjer inte spelaren mp4 =( Synd men det kanske kommer på nån nyare verison...

Ladda gärna hem den o testa... den kan se lite rörig ut i början men när man lär sig den så har man svårt att inte älska den 🙂

Klicka här för att ladda hem Gratis versionen

Eller klicka här för att kolla in www.musicmatch.com

Annons
Postat

Den har jag testat, MYCKET, för några år sen. Men främst för radiofunktionen, där du designar din egen musiksmak och MM trycker ut häpnadsväckande bra musikmixar, ibland även en hel del udda låtar.Alltså om du skriver in att du diggar Bowie så lirar MM allt från Bowies plattor, mixat med t ex Brian Eno, Iggy Pop, Tin Machine, Mick Ronson, Mott the Hoople och okända stjärnor, ja ni hajar.

Här har jag hittat mycket ny musik som jag inte skulle upptäckt annars.

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Tog hem den, körde den, hatade den, den har alltid varit enormt trög/resurskrävande vilket inte är bra och visar på dålig programmering, för cd till mp3 är den helt ok men i övrigt går den bort, och då gör andra program samma sak med betydligt snålare resurser.

botten upp

Postat

För sakens skull, med ljudkvalitet vill jag med bestämdhet hävda att andra spelare låter lika bra vid uppspelning. Om ljudkvalitet avser kvalitet vid själva kodningen, ingår Fraunhofers mp3-kodare i Musicmatch Jukebox och den låter helt ok (även om den enligt mig och många inte når upp till Lame-kodaren). Det är för övrigt en version av Fraunhofers mp3-kodare som ingår även i iTunes (där dock Dolbys aac/mp4-kodare är förvald).

Vad som framför allt kan skilja i kvalitet vid uppspelning är om man använder effekter, eq, srs eller liknande i spelaren. För att jämföra uppspelningskvalitet mellan spelare måste naturligtvis alla sådana effekter vara avstängda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.