Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänkte börja spela in musik nu för första gången på min dator. Behöver då ett externt ljudkort..... vad finns det för ljudkort som ni kan rekomendera mig? Jag kör windows xp. Tror jag vill ha firewire då jag hört dåligt om usb interfece.

Jag vill ha minst 2 inputs . 2 Xlr inputs, kan va bra med fantommatning, helst midi input också. ja och ska väl vara helst så billigt som möjligt, men kanske närmare 2000 krnors klassen, om det finns nå prisvärda interface för mig där?

Är som sagt först gången jag ska spela in så är inte super noga på ljudkvaliten men vill inte slänga bort pengar på nå skit...

Tacksam för hjälp

Annons
Postat

Och efter det är första gången som du postar och första gången du ska bygga en hemastudio. Då kanske man kan läsa för första gången på forumet där det finns svar på dinna frågor. Men då du är lite handikappat ska jag hjälpa dig. (Ha lite humor nu:P)

Vilket ljudkort ska jag välja

Läs lite längre ner i tråden, efter en 6 inlägg

Det finns mera sedan, läs. Om du har några frågor efter det kan du posta vidare så får du hjälp ska du se.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Och efter det är första gången som du postar och första gången du ska bygga en hemastudio. Då kanske man kan läsa för första gången på forumet där det finns svar på dinna frågor. Men då du är lite handikappat ska jag hjälpa dig. (Ha lite humor nu:P)

Det finns mera sedan, läs. Om du har några frågor efter det kan du posta vidare så får du hjälp ska du se.

Du hann före! Fast du var lite mildare i tonen! :rolleyes:

Postat

Du hann före! Fast du var lite mildare i tonen! :rolleyes:

HAHA 😄. Tro mig har reagerad så med tidigare.

Postat

Du hann före! Fast du var lite mildare i tonen! 😆

HAHA 😛. Tro mig har reagerad så med tidigare.

ehm jo okej , men det är just det att det finns så grymt mycket trådar om detta så jag tänkte jag kounde få lite mer konkret tips utifrån vad just jag behöver, men aja vill ni inte det så ...... 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.