Lasse Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Har Cubase SX2, spelar in på Mackie SDR24/96 och har Yamaha O2R96 som mixerbord. Vill naturligtvis synca all utrustning via MTC men får det inte att fungera. Är det någon som kan ge mig några bra tips. Känns som jag har gått igenom alla inställningar 1000 gånger. Fick det att rulla i 15 sekunder, sen var det stopp. 🙂
Lundin Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Har du satt Cubase som master och dom andra som slavar? Har du läst Mackiemanualen och Yamahamanualen för hur MTC'n måste vara konfigurerad? Hur har du kopplat midi't? och hur ser ditt MIDIinterface ut?
Lasse Postat 19 november 2004 Trådstartare Postat 19 november 2004 Har du satt Cubase som master och dom andra som slavar? Har du läst Mackiemanualen och Yamahamanualen för hur MTC'n måste vara konfigurerad? Hur har du kopplat midi't? och hur ser ditt MIDIinterface ut? Jag har Mixerbordet som master (vill gärna ha det så). Ja, jag har läst alla manualer så att ögonen blöder 😛 Yamaha ->midiout->Mackie midiin->Mackie midiout->Dator midiin->Dator midiout->Yamaha midiin. Hoppas Ni fattar vad jag menar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.