Jump to content
Annons

Fråga


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

Nån som gillar Barrett, eller är det senare upplaganav Pink Floyd ni gillar?

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är ingen stor fan av tidiga Pink Floyd, slölyssnade litel som yngre på Ummagumma och Atom heart mother men hade inte riktigt tålamod. Är nog mer mainstream, dvs diggar allt mellan Dark side of the moon fram till och (till viss mån) med The Wall. Favoriten är Animals helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är väl nästan mer känd för alla lustiga anekdoter som cirkulerade.. men några av soloplattorna är....hmmmm intressanta  😉

Det finns väl bara två?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammagrella är min typ av... tja, grella. Jag diggar också allt mellan "Dark" och "Wall" med Animals som favorit. 'Tis great I tells ya!! Piper at the Gates of Dawn är helt okej, men vad gäller tidiga Floyd så tycker jag personligen att A Saucerful of Secrets är bättre. Syd-less alltså (även om han komponerade, typ ett (1), av verken).

EDIT: Jag blir lite nyfiken på frågan också, nattis. Frågar du för att se vad andra tycker, när du redan har din åsikt klar, eller är du mer bara nyfiken? En electronica(eller vad fan kidsen kallar det nuförtiden)-nörd som du kan jag egentligen tänka mig gå igång mer på Wish You Were Here och Animals.

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag blir lite nyfiken på frågan också, nattis. Frågar du för att se vad andra tycker, när du redan har din åsikt klar, eller är du mer bara nyfiken?

Jag bara undrade, själv är jag Syd-tokig nämligen.

Post-Barrett Floyd tycker jag är trist, har verkligen försökt gilla med det bara går inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar själv på Lou Reed just nu,ett rätt märkligt album som heter "Street Hassle"

Väldigt bra...ruffigt och skitigt....ja...det var väl off topic...men ändå Lou Reed måste nämnas någon gång då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite nyfiken på frågan också, nattis. Frågar du för att se vad andra tycker, när du redan har din åsikt klar, eller är du mer bara nyfiken?

Jag bara undrade, själv är jag Syd-tokig nämligen.

Post-Barrett Floyd tycker jag är trist, har verkligen försökt gilla med det bara går inte.

Tja, då föll ju min teori alltså. Men du kanske bara gillar det faktum att han är knäpp+talangfull? En vinnande kombination?

Link to comment
Dela på andra sajter

Barett om du frågar mig. Pink Floyd har smulat sönder allt mitt hopp om framtiden i.o.m.  The Wall , både skivan och filmen redan 1989  🙂

Öhhh ursäkta som undrar men dessa verk kom väl cirka tio år tidigare? 🙂

Plattan 1979 å filmen 1982.

Edit: Vad fan gör jag vaken så här dags egentligen 😄

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Barett om du frågar mig. Pink Floyd har smulat sönder allt mitt hopp om framtiden i.o.m.  The Wall , både skivan och filmen redan 1989  🙂

Öhhh ursäkta som undrar men dessa verk kom väl cirka tio år tidigare? 😆

Så sant , usch, man får passa sig så man inte får cred som opålitlig historierevisionist.

Får man dissa Pink Floyd ännu lite mer ? ok tack : pretto , pretto , pretto .

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Trummisen i Pistols, Paul Cook, brukade synas i två olika t-shirts i början av karriären, på den ena stod det "I hate Pink Floyd".

Avd. Onödig info och Extremt Off Topic. 😑

Ännu mer OT:

Hammagrella, visste du att Syd var tillfrågad för att prodda Pistols-skivan?

😲

Han svarade inte ens på brevet, tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj, länge sedan jag lyssnade på PF, men jag måste nog ändå svara att tidiga, före den mörka sidan - åt det psychedeliska hållet, m.a.o.

ang, Syd eller inte Syd, som frågan gällde, är jag inte helt 100 - men måsta jag välja så är jag nog snarare en Sydman än inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egget är full! 😄

Madcap, Barrett och Opel, 3.  😎

Opel är visserligen en efterkonstruktion, men ändå ett album.

JAG är full.

😎

Det var inte Egget som sa det ser jag nu.

Jamen efterkonstruktioner fick väl inte räknas. Eller Peelsessioner. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Trummisen i Pistols, Paul Cook, brukade synas i två olika t-shirts i början av karriären, på den ena stod det "I hate Pink Floyd".

vad stod det på den andra!!??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...