Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag köper en "låda" med EZDrummer från Börsen kan jag då göra färdiga trumlåtar i laptopen utan att skaffa nånting annat? Jag har aldrig sysslat med midi eller inspelning i dator så jag vet ingenting.

Tanken är att "drag and droppa" ihop hela trumlåtar i laptopen och sen spela in dem på två spår till digitalportan och sen bygga basar o gitarrer osv runt trummorna utan att ändra dem, så är jag van att knåpa låtar sen förr med Alesis trummaskin. Vet man hur låten ska gå är det ezy...

Måste jag ha nån keyboard eller nåt liknande för att få EZDrums att funka i laptopen?

Håkan,

nyss anlänt från skogen, har aldrig hört talas om nånting.

Moderatorn får flytta det här om det är lagt på fel ställe...

Annons
Postat

EZD gör precis det du vill , m.a.o inget behov av keyboard och du kan dra in looparna in din laptop.

Det du behöver dock är ett DAW ( Cubase , Logic , etc etc ) med vst stöd för att kunna köra EZ Drummer och redigera

ifall det behövs.

Postat
EZD gör precis det du vill , m.a.o inget behov av keyboard och du kan dra in looparna in din laptop.

Det du behöver dock är ett DAW ( Cubase , Logic , etc etc ) med vst stöd för att kunna köra EZ Drummer och redigera

ifall det behövs.

Fy fan!

Det var det jag hade på känn... Då blir det plan två, nämligen att spela in enbart baskaggen från trummaskinen och sen köpa en virvel och vispar och spela själv. Ett Cubase skulle ta livet av mig på direkten.

Postat

ifall det behövs.

Ja antingen det eller EZPlayer Pro. Ska man inte spela in på datorn utan bara föra över trummorna till portan så är det nog ett vettigare och mer lättanvänt alternativ.

Postat

ifall det behövs.

Ja antingen det eller EZPlayer Pro. Ska man inte spela in på datorn utan bara föra över trummorna till portan så är det nog ett vettigare och mer lättanvänt alternativ.

Oj! Kollade videon i länken, blev både imponerad och nervös! Om jag ska ge mig på EZdrummer behöver jag alltså bägge de där paketen? Det känns som om det är alldeles föravancerat för mig det där. Jag tänker i typ Charlie Watts-trummor med en eller två enkla rundpallare i varje låt. En CD på senare tid som jag gillar enormt är Dylans "Modern Talking", där kör de väl vispar och ståbas hela tiden och det svänger så man kan dö. Och i Alesis SR16 finns 50 baskaggar att välja på... Det kommer man långt på. Och att spela lite trumma själv är nog roligare än att programera, eller vad det nu kallas när man knökar ihop färdiga trumkomp.

Finns det inget ännu enklare än det här? Karln med kepsen pratade så jag bröt ihop. Jag vet ju inte ens vad ett interface är, det nämndes tror jag.

Och så vill jag bara ha en hängpuka, två är mkt fulare plus att den högra blir i vägen för riden. Kan man välja silverspräcklig Beatlesfärg om man vill i EZ Drummer? 😛

Postat
Och så vill jag bara ha en hängpuka, två är mkt fulare plus att den högra blir i vägen för riden. Kan man välja silverspräcklig Beatlesfärg om man vill i EZ Drummer? 😛

Här har du ditt kit ...

http://store.majormusic.com.au/Vintage-Rock-EZX

Coolt! Följer det med stämnycklar och symaskinsolja till pedalen också?

Att cymbalerna är handknackade i Tibet tar jag för givet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.