Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet inte om detta är rätt avdelning, men nån snäll moderator flyttar säkert till lämplig plats om det är fel?

Jag skulle behöva en "midi-thru-pryl" som tar emot alla MIDI-kanaler och skickar ut dessa på en fast kanal.

Skälet? Jag har en Harmony-M stämsångsburk som rättar sig efter MIDI, men den har inget OMNI. Jag har tre midikeyboards som sänder på varsin kanal 1, 2 och 3. Harmony-M lyssnar bara på midikanal 1, så när jag spelar på keyboards 2 eller 3 kan jag inte få nån skön stämsång.

Så, en liten billig pryl som kan ta emot alla kanaler och skicka vidare rubbet på kanal 1, är det nåt som finns..?

/Mattias

Annons
Postat

Kanske finns det någon av burkarna från http://www.midisolutions.com/products.htm som funkar?

Jag tror att det har funnits någon annan serie med små boxar med olika funktioner, men jag kan inte komma på vad de heter just nu...

pme (oregistrerad)
Postat

roland a880 tror jag fixat det om det ska vara en egen hårdvara.

Postat

Tack för tipsen!

Kanske tänkte Claes på Philip Rees? Hittade denna som kan "retransmit all channel messages on channel one" vilket ju är precis vad jag vill! Synd då bara att firman verkar vara nerlagd... "Phil Rees Music Tech Ltd. ceased trading in December 2006.

The commercial parts of this site have now closed."

Får kolla begagnat-marknaden...

Postat (redigerat)
.... Så, en liten billig pryl som kan ta emot alla kanaler och skicka vidare rubbet på kanal 1, är det nåt som finns..?

Jag vet inte vad du har/kör för plattform men det finns mjukvarulösningar som du kan routa-om/duplicera/översätta midi (och andra signaler) med ..

Själv kör jag midi-yoke och midiox från http://www.midiox.com/ (programmet är gratis). Det borde kunna göra det du vill med lite trixande. (se bild)

Använder programmen själv till att översätta utsignaler från mina hembyggda kontrollers till midi (multipla kanaler).

abmidi.jpg

Redigerat av Apetronic
Postat

Tack för det tipset, Apetronic! Har hört en del om detta, men aldrig haft anledning att prova. Får titta närmare!

/Mattias

Postat
Skälet? Jag har en Harmony-M stämsångsburk som rättar sig efter MIDI, men den har inget OMNI. Jag har tre midikeyboards som sänder på varsin kanal 1, 2 och 3. Harmony-M lyssnar bara på midikanal 1, så när jag spelar på keyboards 2 eller 3 kan jag inte få nån skön stämsång.

Måste du verkligen ha dem på olika kanaler? Annars skulle ju en vanlig enkel merge-box funka.

(Dum fråga kanske, men ibland har folk så mycket konstiga idéer angående MIDI, så jag känner mig tvungen att fråga... 🥰 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.