Guitar Nilsson Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Fick mina kinashockmount från Jam idag. De verkade stabila och fina tyckte jag. Att det fattades en gummisnodd till den ena var typiskt, alltid är det nåt skit. Stativet heter Milennium, billighets från Thomann. Såg när jag fick det att man kunde göra som på bilden, sätta dit två mickar. Man kanske kan sätta både en virvelmick plus den ena overheaden på samma stativ.(Om man är Glyn Johns-fanatiker) Stativet verkade inte vara av så där värst kraftig kvalite`. Men alla stativ brukar ju gå sönder till slut. Kanske det blir mindre utsatt för ramlande fyllbultar i studio än på krogen? Hålet i JJlabsmounten var lite mindre än det i Rödes orginalfäste. Kan man verkligen bända bort en bit på shockmounten utan att den brakar sönder helt? Håkan, med ständiga tvivel...
rainydays Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 (redigerat) Stativet verkade inte vara av så där värst kraftig kvalite`. Men alla stativ brukar ju gå sönder till slut. K&M-stativ brukar hålla i en evighet tycker jag. Väl värt att satsa på "tysk kvalité" när det gäller sånna saker. Men det är klart, använder man inte det jätteofta så kan ju billigare grejer funka. Kontakta JAM och be dem skicka en gummisnodd till dig. Citerar Basso angående hållaren Är bara att såga ett spår i nedredelen som är gängad o vrida lös den så passar den perfekt till K2.Delen som är räfflad alltså, jag tillverkade ett par sådana när jag hade ett par K2:or. Redigerat 27 november 2008 av rainydays
Guitar Nilsson Postat 27 november 2008 Trådstartare Postat 27 november 2008 Stativet verkade inte vara av så där värst kraftig kvalite`. Men alla stativ brukar ju gå sönder till slut. K&M-stativ brukar hålla i en evighet tycker jag. Väl värt att satsa på "tysk kvalité" när det gäller sånna saker. Men det är klart, använder man inte det jätteofta så kan ju billigare grejer funka. Kontakta JAM och be dem skicka en gummisnodd till dig. Jag har K&M också, det är rejälare grejer tror jag. Puffskyddet köpte jag samtidigt från Thomann, det är K&M. Jag har gjort (Polarn har laserskurit nya fötter) två låga stativ av gamla bommar som blivit över och sparat typ en tusing. Det ena ska jag ha till kaggen, det andra till golvpukorna. Med Glyn Johnesmetoden kommer jag då att klara mig med bara tre stativ. Jag har mailat JAM redan och skickat med bild på hur någon antagligen snabbt klöst upp påsen och snott en snodd. Har mailat lite där med en trummis som verkar vara en sann entusiast, Love heter han. Hur det nu uttalas? Han körde med 26" kagge. Frågade han i dag vad han ansåg om de olika varianterna av Ludwigs Zep. Våran trummis är nöjd med ljudet i sina Superstar, det enda han skulle vilja ändra på är att byta till en större kagge än den 24" han har. Det kanske finns större Tama Superstar att köpa, bara baskaggen alltså? Håkan, surrar som vanligt om allt samtidigt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.