Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har haft min ADK 51e i drygt två år nu och i början var den verkligen så bra som jag hoppas på men det känns som om den bara blivit sämre och sämre. Är det vanligt att en mikrofon ' går sönder ' eller ' slits ut ' ? Eller så är det bara jag som råkat göra någonting med inställningarna på mixerbord eller liknande men jag har prövat ratta runt på det mesta.

Har lagt upp en liten fil där man hör skillnaden från när jag köpte den och nu:

Visit My Website

Tror ni det är fel på den? Jag funderar på att köpa ny mikrofon, är det möjligt att sälja ADKan tror ni?

Annons
Postat

Tja! En mikrofon slits inte ut i den bemärkelsen......men det kan vara så att membranet har gått och man får ett klent ljud. låter lite som att man gazzat på gainen lite väl mycket.

svårt att säga om det är fel på micken.....prova den på en annan dator el. pa.

Schysst låt btw!

• 2 veckor senare...
Postat

Tänk på att alltid försluta micken i den lilla bag:en man brukar få med, kondensatormikrofoner kan nosa upp mycket damm i membranet och liknande om jag förstått det hela rätt.

Postat

Har inte lyssnat på ljudet ännu, men det är kanske så, att du har använt den utan puffskydd, så att det sitter en massa saliv och annat "mysigt" på membranet och gör att det har blivit tyngre och mindre rörligt...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.