Mr163 Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 (redigerat) Tjena, nu har jag bestämt mig för att köpa en Studio Projects B1, och en DuaFire ljudkort alltså den här: DuaFire Så nu undrar jag om jag kan köra B1:an på den utan problem? Och kan jag köra ljudkortet med vilken inspelnings program som helst? Ska köpa en laptop som har: FireWire ( IEEE 1394) , passar den ljudkortet? Är ny inom dehär och behöver hjälp. Mikrofonen ska användas till sång, alltså inspelning av rap. Tackar er hemst mycket om jag nu kan få hjälp här, dessutom är emusic en litlig affär att köpa online på? Redigerat 26 november 2008 av Mr163 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 Ja det ska funka bra att koppla micken till det kortet. Har aldrig handlat av emusic så jag kan inte uttala mig om dem. Men jag har sett många här på forumet som köpt grejer av dem och inte haft några klagomål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Apep Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 (redigerat) Det är bara att plugga in allt och öppna upp favorit inspelningsprogrammet och spela in, Dem är pålitliga. Redigerat 27 november 2008 av Apep Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr163 Postat 27 november 2008 Trådstartare Dela Postat 27 november 2008 Det är bara att plugga in allt och öppna upp favorit inspelningsprogrammet och spela in, Dem är pålitliga. Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr163 Postat 27 november 2008 Trådstartare Dela Postat 27 november 2008 Om man ska köpa kablar,Isåfall vad för kablar behöver man? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna? Du behöver en mic-kabel med XLR-kontakter i båda ändarna. En sånhär med andra ord. Jag förmodar att du får en firewire-kabel med kortet, men däremot har den troligtvis 6-pinnars kontakter i båda ändarna och då måste du antingen ha en kabel med 4-pin i ena änden eller en adapter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr163 Postat 27 november 2008 Trådstartare Dela Postat 27 november 2008 Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna? Du behöver en mic-kabel med XLR-kontakter i båda ändarna. En sånhär med andra ord. Jag förmodar att du får en firewire-kabel med kortet, men däremot har den troligtvis 6-pinnars kontakter i båda ändarna och då måste du antingen ha en kabel med 4-pin i ena änden eller en adapter. Tack, det var jätte snällt av dig men förstod inte firewire kabeln så bra. Skulle vara jätte tacksam om du kunde skicka en länk på en exempel. Tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 Såhär ser kabeln ut. Men det blir ju billigare att köpa en adapter (som jag länkade till) till kabeln du får med kortet. Jag förutsätter att du har en 4-pinnars ingång på laptopen eftersom det är det vanligaste (tyvärr). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr163 Postat 27 november 2008 Trådstartare Dela Postat 27 november 2008 Såhär ser kabeln ut. Men det blir ju billigare att köpa en adapter (som jag länkade till) till kabeln du får med kortet. Jag förutsätter att du har en 4-pinnars ingång på laptopen eftersom det är det vanligaste (tyvärr). Så om jag köper firewire kortet, ska jag köpa adaptern och koppla in kortet med adapter till datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 Flyttar tråden från Fruity Loops till Mikrofoner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.