Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har funderat på att köpa ljudkortet från presonus (FirePod 10) FP10.

Jag har tänkt att köpa det via en kompis i usa. Jag ringde till guitarcenter och de sa att fp10 har slutat att tillvärkas. De rekomenderade mig att

köpa presonus firestudio project i stället. Priset är ca 100 dolla mer. De sa även att om jag har tur så kan jag hitta fp10 på nätet.

Ska jag lägga ner tid och ork på att leta efter fp10 eller är firestudio project bättre?

Enligt mig verkar de båda ljudkorten väldigt lika.

http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=3 Fp10:an

http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=43 Project

Tack!

//Philip

Annons
Postat

Hej!

Jag är stolt ägare av en Firepod 😉 och har bara gott att säga om den. Jag tror knappast att PreSonus fått för sig att göra en sämre modell i och med FireStudio-serien. Är själv sugen på en. Men då helst Tube, lightpipe eller 2626-modellen.

Jämförelsetabell

I jämförelsetabellen ser du alla deras modeller så efter en sådan uppställning så torde det vara lite lättare att bestämma sig. 🙂 Men FirePod finns ju att hitta på Ebay för bra priser. 🙂

/Robban

Postat (redigerat)

Det är i stort sett samma kort. Förutom att det är, på pappret, bättre omvandlare i project modellen och lite bättre lysningsmöjligheter.

Redigerat av Apep
Postat

Tack så hemstk mycket för de trevliga svaren! 🙂

Nu är bara frågan, är de lite bättre funktionerna i project versionen värda

ca 800 spänn. Det är lite tomt i kassan hos den lilla stackars sextonåringen. 😉

//Philip

Postat
Tack så hemstk mycket för de trevliga svaren! 🙂

Nu är bara frågan, är de lite bättre funktionerna i project versionen värda

ca 800 spänn. Det är lite tomt i kassan hos den lilla stackars sextonåringen. 😉

//Philip

ja det tycker jag.. Absolut. hade jag haft lite extra pengar så hade du gärna fått köpa min FirePod billigt så hade jag köpt en Project eller nån av de andra.. 🙂

/Robban

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du behöver många ingångar?

Redigerat av drloop
Postat
Du behöver många ingångar?

Yes, det behöver jag. kommer framför allt spela in mitt band. vi blanerar att både spela in lite live och försöka oss på lite bättre hemma inspelning.

Jag tror att 8 in är ganska lagom. Jag tycker båda korten verkar otroligt prisvärda. Har ni några andra tips på kort i samma prisklass med ca 8in?

//philip

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.