Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allihopa!

Jag har planerat att köpa ett M-audio audiophile 24/96 och en mixer för runt 600 (tex Phonics Mu1002). Men nu stötte jag på det externa ljudkortet "Yamaha UW500". Den verkar ha precis det jag behöver men jag är ändå osäker eftersom jag har dålig koll på alla fackuttryck och så.

Som jag ser det är ju fördelen med det externa kortet att det är enkelt att installera och man har allt på ett ställe. Dessutom är det väldigt smidigt att ta med sig. Samtidigt har ju en separat mixer många fler användningsområden.

Men eftersom mitt största bekymmer är det här med fackuttryck så jag tänkte kolla om nån här ville läsa igenom specifikationerna för det externa kortet och jämföra lite. Jag vill ju ha så bra kvalité som möjligt för pengarna.

Info om det externa kortet finns här: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe...W500/index.html

Antar att de flesta redan vet vad audiophile går för men ändå: http://www.midiman.net/products/en_us/Audi...e2496-main.html

Jag ska alltså använda kortet för att spela in sång, gitarr och ljud från hårdvarusynthar samt styra mjukvara med klaviatur via midi.

Är otroligt tacksam om nån vill göra sig besväret!

// Jai

Redigerat av Original Jai
Annons
Postat

UW500 verkar inte stödja ASIO, vilket innebär tidsfördröjningar.

Dvs, om du spelar på ditt keyboard och vill höra ljud i lurarna från ett VST-instrument i datorn, så kommer ljudet 50 - 100 ms efter du har tryckt ner tangenten. Detta ger ingen bra spelkänsla.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.