Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har fått två paketförslag och i det lite billigare ingår AKG K77, i det dyrare ingår AKG K240.

Där det stor skillnad? Eftersom jag ska handla en hel del annan utrustning samtidigt så vill jag inte lägga ut för mycket på hörlurar.

Har ni andra förslag? De får kosta mellan 500 - 1 000 kr.

Jag letar även efter ett par begagnade men det finns en hel uppsjö av märken och modeller..

Tack för era svar!

Annons
Postat

Tja!

Det beror väl lite på vad man ska ha dem till.

Jag kan inte så jättemycket om hörlurar och precis som du så läser jag mig till "allt" på nätet om vad jag ska ha. Men det bästa vore om du har en musikaffär i närheten, så att du kunde testa ett par lurar på riktigt, och komma fram till vilken som sitter skönast, låter bäst för dig osv.(nu har väl inte affären alla märken, men dom du räkna upp och den nedanstående är sannolikt att dem har.)

Jag har dessa hörlurar: http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_...sets_headphones

Jag är nöjd med dom, sitter riktigt skönt, låter bra tycker jag. Och dem isolerar bra, så att det inte kommer något läckljud när man ex. sjunger in.

Tjofräs!

Postat

Hej!

Själv sitter man på ett par gamla AKG k100 🙂 Funkar fint för mig...

Många av polarna använder dock K240 och de låter riiiktigt bra! Rekommenderas verkligen.

Inte allt för dyra heller, tror de går för 1000 MAX nu...

Hade bra!

Kresh

drloop (oregistrerad)
Postat

Skall du mixa i lurarna eller spela in tex sång med dom?

pme (oregistrerad)
Postat

De som jag använder mest just nu är sennheiser HD 485. Låter kanon och siter bekvämt.

Postat

Kanon!

Jag hade tänkt använda dem när jag gör musik.

Jag är ganska petig när jag jobbar med musik, men det här blir första gången jag köper studiohörlurar, mikrofon, etc. Kommer jag att höra skillnad på typ bra och mycket bra hörlurar?

Har fått två alt märken, Sennheiser och AKG. Nån skillnad? Finns det andra märken?

Ha d!

Postat

AUDIO TECHNICA ATH-M40FS är mycket bra för sitt pris tycker jag går man upp i pris till M50 får man ett par riktigt bra lurar.

Annars är ju som sagt AKG beprövade och omtyckta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.