Guitar Nilsson Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Är nyfiken vad han sjöng i på scen? Den här micken ser man på många elvisfilmer, vad är det för sort? Kolla in basliret på slutet, helt grymt, som Cream eller nåt. Mitt i är det ett break också, med en trumgrej som låter som om den var tagen från Tokers trumsolo på julafton, Snövit och de sju dvärgarna alltså. Elvis i toppform.
Guitar Nilsson Postat 26 november 2008 Trådstartare Postat 26 november 2008 Snyggt hopfuskat efter att Elvis has left the Building. Samma mick här med.
Guitar Nilsson Postat 26 november 2008 Trådstartare Postat 26 november 2008 Mera fint fusk. Här har de hittat en lika mick (?) åt Celine Dion också. Den här låten är så ruskigt bra, lyssna hur den lyfter hela tiden, Elvis är ju bara värst. Jag gråter jämt när jag hör det här, det är så makalöst bra. http://www.youtube.com/watch?v=agZTP7I0994...feature=related
joachime Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Electrovoice RE15 och/eller RE16 gissar jag på.
Guitar Nilsson Postat 27 november 2008 Trådstartare Postat 27 november 2008 Electrovoice RE15 och/eller RE16 gissar jag på. En sån vill jag ha! 🙂 Håkan, lyckligt pucko. Fast lite sur för att det fattades en gummisnodd till mitt chinashockmount. När jag öppnade kartongen fick jag en shock. Och då sa Elvis; you shock me all nigth long. På bilden mina två älsklingar som jag sålt och bytt mot mikrofoner och tre gummisnoddar. Roadmovien gjordes i husvagnen. Efter att jag tog den där bilden for jag iväg hem med husvagnsdörren öppen. Obes och utan plåtar eller papper på husvangen.
Bo Hansén Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 (redigerat) Troligt vis en Electrovioce RE-15. (men kan vara en RE-10, lite svårt att se) RE-16 är en RE-15, men med ett större vindskydd, och ser ut som en EV DS-35. (samma gäller RE-11, som är en RE-10) --Bosse Redigerat 27 november 2008 av Bo Hansén
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.