Jump to content
Annons

Vad är Korg nanoKEY bra för egentligen?

Recommended Posts

crnstp (oregistrerad)
Postat

Tjackade dom tre små godsakerna från korg för ett tag sen och har knappt hunnit testa dom men kände genast att jag inte kan hitta något vettigt användningsområde för nanoKEY. Tangenterna har samma känsla som mellanslagstangenten på en laptop och jag upplevde att det blev problem så fort man satte mer än ett finger på tangenterna. Så nu känner jag att jag inte ens kan åstadkomma det lilla jag hade förväntat mig av den. Så frågan lyder: Vad gör ni andra som har den med den och vad kan jag göra för att få användning av den?

I övrigt verkar dom andra två små rackarna vara helt okej! 🙂

Annons
Postat

Det är rätt. Köp först, fundera sen. Säljare måste bli lyriska när du kliver in i en butik 🙂

Hur känns nanoPAD i jämförelse med PadKontrol? Är lite sugen på en sån.

crnstp (oregistrerad)
Postat

Har aldrig testat PadKontrol så det får någon annan uttala sig om. Har inte stött på några problem med nanoPAD än så det som egentligen känns bra är storleken som ger många plus och priset.

• 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)
Postat

Du får skriva lite mellanslagstangenspop?! Hade du tänkt att du skulle spela pianosonater på den eller vad? Den är nog ganska användbar för

stepprogramering av ackord i sequenser där man har det trångt framför datorn. Men jag har svårt att tro att det skulle gå att spela på den.

Men jag är för gammal för att tillhöra guitar hero generationen.... men den kanske fungerar till spel? Jag har dock bestält en för att den

är liten och förhoppingvis får plats framför datorn och man får en M1!

Postat (redigerat)

Nanokey är plastig som attans, men jag tycker den funkar hyffsat bra för det jag gör iaf. Den är liten nog att få plats i sidofacket på min laptop-väska. Har sedan tidigare både en M-Audio O2 och en Edirol PCR-M1 och även om de är små är de på tok för stora för att få ned i något mindre än en hyffsat stor ryggsäck.

Med MacBook, d-Jays, nanokey och en Olympus LS-10 i väskan känner iaf jag mig helt mobil. Skulle det behövas får man även ned Dueten. Priset för portabiliteten är ju så klart att nanokey inte är alls lika rolig att spela på som en riktig klaviatur, men det kan man väl överleva när man sitter och smuttar på en kopp kaffe på något café på rivieran eller något 😄

Nanokey är ju faktiskt så pass liten att den utan problem får plats i knäet tillsammans med laptopen. Det är så skönt att slänga sig i soffan och ha hela studion i knäet typ 😎

En annan poäng är att även om både Logic och Live tillåter en att spela på tangentbordet, så gör inte Reason det, och jag har iaf inte lyckats hitta någon fungerade klaviaturemulator till Intel-macar. Dessutom är tangentbordet inte anslagskänsligt.

Edit: Stavfel, och glömde nämna Reason

Edit 2: Såg just något kul - med tanke på att jorden är rejält överbefolkad gör man jorden en tjänst med laptop och nanokey i knäet: http://www.nymedicin.com/news/2004/12/13/F..._barbara_d.html

Se, fördelarna överväger 🙂

Redigerat av gumpbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.