Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alltså, jag sitter med et billigt behringerbord för att bara koppla igenom... på varje kanal finns en knapp som det står "pre" på.. Vad gör den?! jag hör ingen som helst skillnad på om den är intryckt eller "uttryckt".. den är sedan kopplad till AUX 1:an...

Ah... är det så att den är den som styr HUR mycket av AUX:en sm skall in på kanalen? så länge inget är kopplat till AUX 1 har ratten och knappen ingen funktion?! (Jag är nog lite puckad.. men mixrar och hårdvara i allmänhet är inte min starka sida milt sagt.. )

Annons
Postat

"Invisible preamp" är vad behringer kallar sina lågbrusande micpreamps. Knappen pre borde väl aktivera preampen och därmed göra så att du kan köra in en mic. Kör du med line in kanske det inte aktiveras?

Postat

Knappen pre har att gör med om du vill att tappningen ska vara föra eller efter regeln... Står den på "pre" kan nu ha regeln i botten utan att tappningen påverkas.. Annars kommer tappningen justeras efter hur mycket du tar på masterregeln för kanalen....

Hmmm, lite rörigt skrivet:)

Postat

Jo, det stämmer.

Om du har pre intryckt så kommer den att sända aux send innan regeln, och har du post, så skickar den efter regeln.

/Daniel

Postat

Ok.. då tror jag att jag har koll.. Tack så mkt fellows

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.