Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har aldrig tidigare använt mig av drum maps och tänkte installera ett sådant i Cubase till Ezdrummer. Det jag har gjort är att placera ezdrummers drum map i mappen /Steinberg/Cubase/Drummaps och sedan hämtar jag denna i projektet i Cubase. Men då får jag frågan om någon "port" etc. Dessutom måste jag ladda denna map varje gång jag startar ett projekt. Ska den inte bara finnas by default i map-listan som "GM-map" gör? Har jag gjort fel?

Annons
Postat
Har aldrig tidigare använt mig av drum maps och tänkte installera ett sådant i Cubase till Ezdrummer. Det jag har gjort är att placera ezdrummers drum map i mappen /Steinberg/Cubase/Drummaps och sedan hämtar jag denna i projektet i Cubase. Men då får jag frågan om någon "port" etc. Dessutom måste jag ladda denna map varje gång jag startar ett projekt. Ska den inte bara finnas by default i map-listan som "GM-map" gör? Har jag gjort fel?

GM-map ligger alltid som default. Alla drummaps (.drm) laddar du in projekt för projekt. That´s life..men i en template funkar det bra. Apropå att du får upp nåt meddelande om "port" har jag ingen aning om vad det kan vara - hämtar mappar gör du just via drummapsetup och inget annat. Du kan ha dina maps för EZDrummer varsomhelst på din hårddisk, så prova att flytta dom till någonstans under "Mina dokument" och se om det hjälper.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.