Jump to content
Annons

Linjemixer för analog summering?

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Mums 🙂

Nu vet jag vad som skall önskas till julen 😊

Önska kostar ingenting, säg mig vad vill du ha?

Postat
Mums 🙂

Nu vet jag vad som skall önskas till julen 😊

Önska kostar ingenting, säg mig vad vill du ha?

one MILLION dollars!

austin_powers_mike_myers_as_dr_evil.jpg

drloop (oregistrerad)
Postat

Gott offtopic vi hamna nu då... 😊

Postat

Sorry! 😊

Men för att komma tillbaka... om nån är sugen på att bygga en summeringsmixer så kan jag tipsa att vi har ett gäng Penny & Giles reglar till salu här, runt 15 eller så om jag inte minns fel. Vi kan nog hitta 16 så får man en fin siffra, helt oanvända. 🙂

marcushanser (oregistrerad)
Postat
Hur går en summering till exakt? innebär det att man spelar in hela mixen som man skickar genom en analog mixer på ett nytt stereospår? Eller innebär det att man lägger sin analoga mixer som en insert på masterbussen?

Du skickar ut alla separata spår till din analoga mixer och summerar (bounce/mixdown i datorvärlden) det där till ett stereospår som du sedan spelar in i datorn igen (eller vart du nu vill att det ska hamna)

Min tanke var faktiskt att summera bussarna...inte varje spår. Mumma vore faktiskt att summera ned dem på en schysst rullbandare men nu ska vi ta det lite lugnt med prylorgierna.

Så. En linjesummering för bussarna är vad jag ska göra och så tillbaka in i logic. Jag tror att det helt enkelt "luftar" mixen lite.

Postat
Min tanke var faktiskt att summera bussarna...inte varje spår. Mumma vore faktiskt att summera ned dem på en schysst rullbandare men nu ska vi ta det lite lugnt med prylorgierna.

Så. En linjesummering för bussarna är vad jag ska göra och så tillbaka in i logic. Jag tror att det helt enkelt "luftar" mixen lite.

Har samma plan här. För min del blir det troligen en Fat Track ( http://www.tlaudio.co.uk/docs_07/product_07/Fat_Track.shtml ). Att den har två trevliga preampar gör inte ont heller. Får bli en sådan efter att julklappshysterin är avklarad.

Postat

Jag kor med vintage designs SU1 som ar en 16 kanals sum mixer. Skapad for att efterlikna mix buss en i de aldre neve borden typ 8014 och aven BCM 10.

Maste saga att jag ar valdigt nojd med den.

Bra seperation, bra tight botten och den varmer till toppen lite.

Det ar ingen "ren" mixer utan fargar en del. Jag ser ingen anledning till att kopa en clean sum mixer. Skillnaden blir for liten.

Provade Audients sumo forst. Den var super clean och aven om den har en ganska bra buss comp inbyggd sa ar inte skillnaden vard pengarna.

Da ar det battre att kopa en high end buss comp istallet. Kopte den mer for "fargen" an for sjalva summeringen.

Nee farg ska det va 😲

Aven om jag ar nojd med SU1:an sa funderar jag pa att spara ihop till Thermionic Culture's Fat Bustard Som ar extremt cool. Lite dyr dock.

Det ar en ror mixer med volym och pans, pultec lik low/high cut/boost, stereo width control och nagot som dom kallar "attitude" vilket ar en harmonic distortion control i 6 steg.

Den har otroligt headroom och kan drivas riktigt hart for aggresiv music. Mums 😆

Och forresten, det ar inte vart det om man inte har riktigt bra AD/DA.

Skulle saga att det forstor mer an det tillfor da.

marcushanser (oregistrerad)
Postat
Jag kor med vintage designs SU1 som ar en 16 kanals sum mixer. Skapad for att efterlikna mix buss en i de aldre neve borden typ 8014 och aven BCM 10.

Maste saga att jag ar valdigt nojd med den.

Bra seperation, bra tight botten och den varmer till toppen lite.

Det ar ingen "ren" mixer utan fargar en del. Jag ser ingen anledning till att kopa en clean sum mixer. Skillnaden blir for liten.

Provade Audients sumo forst. Den var super clean och aven om den har en ganska bra buss comp inbyggd sa ar inte skillnaden vard pengarna.

Da ar det battre att kopa en high end buss comp istallet. Kopte den mer for "fargen" an for sjalva summeringen.

Nee farg ska det va 😆

Aven om jag ar nojd med SU1:an sa funderar jag pa att spara ihop till Thermionic Culture's Fat Bustard Som ar extremt cool. Lite dyr dock.

Det ar en ror mixer med volym och pans, pultec lik low/high cut/boost, stereo width control och nagot som dom kallar "attitude" vilket ar en harmonic distortion control i 6 steg.

Den har otroligt headroom och kan drivas riktigt hart for aggresiv music. Mums 😉

Och forresten, det ar inte vart det om man inte har riktigt bra AD/DA.

Skulle saga att det forstor mer an det tillfor da.

Bra..tack. Detta ska kollas upp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.