wanner Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Jag får inte Cubase att spela in någonting. Fungerar bra att spela in med windows vanliga ljudinspelare. Har rotat runt i Cubase inställningarna men lyckas inte. Så min fråga, var stället jag in vad den ska spela in ifrån i Cubase?
Straka Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Du får nog ge lite mer info... vad har du för ljudkort, vilken version av cubase kör du på?
djonas Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Håller med straka! 😄 (allt väl förresten? 🙂 ) Det kan finnas mängder med olika anledningar till varför det inte funkar med inspelningen. 😎 Du kanske helt enkelt bara har glömt att koppla in sladden. 😆 Nä skämt åsido ge oss bara lite info om dina prylar så ska vi nog fixa biffen, öh hoppas jag 🙂 Ciao! (Straka förresten, jag behöver kroffes nummer igen, jag lyckades stänga ner msn-rutan senast 🙂 )
wanner Postat 17 november 2004 Trådstartare Postat 17 november 2004 Ok, dumt av mig. 😆 Jag har: En gitarr 🙂 En Vamp2 Ett ljudkort (Live 5.1 eller Audigy2) Sen har jag även tillgång till en Mixer, (vet inte om det hjälper)
wanner Postat 17 november 2004 Trådstartare Postat 17 november 2004 dongeln? Har suttit o pillat med KX drivrutinerna men dom gör mig galen.
Gurra (oregistrerad) Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 kolla så att dongeln sitter i ordentligt. Måste man ha en sån grej............. 😏 Det hade jag ingen aaaaaning om. 🙂
Egghuvud Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Kolla runt lite här: http://www.majken.se/cubase/index.htm?tracks.htm Där är grundrena till audioinspelning förklarade. 😛
Frengers Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 tjena. jag är själv inte alls haj på det här, men jag hade samma problem för ett tag sen. det finns nånstans där man bestämmer vilka micinsgångar och vad för mic man har och sånt. Iaf så försvann ljudet för mig och jag ställde in inställningarna om igen från början, även fall alltid redan var korrekt inställt...och då funkade det igen.
Lundin Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Om du använder Cubase SX måste du definiera ingångarna i VST Connections.. ..Och dongeln är hårdvarulåset man får med programmet...
Majken Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 SX2 använder VST Connections skärmen och SX1 använder den gamla VST Inputs skärmen för att ställa in ingångar 😎 /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.