Jump to content
Annons

Samplesprogram för skitiga electro-trummor?

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad ska jag skaffa om jag vill ha trummor i stil med dessa jag slängt ihop i detta klipp:

Jag vet att det skiljer en hel del mellan exemplena men ni fattar nog på ett ungefär vad jag vill ha. Jag ska bara använda det till ca 30 sek i en låt, ett väldigt simpelt komp som ska loopas. Såhär låter det i midi:

Det kompet vill jag få fett och snyggt med något sampleprogram eller liknande. Det ska låta stort, maffigt och skitigt.

Har ni tips? Jag har noll koll på denna typ av grejer, vanligtvis håller jag på med "naturliga" grejer (gitarrer, sång, riktiga trummor osv), inga "konstgjorda" grejer som detta.

Tack på förhand!

Redigerat av creel
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Sampla av en platta med rätt ljud så är det löst.

creel (oregistrerad)
Postat
Sampla av en platta med rätt ljud så är det löst.

Hur?

Vilken platta? Jag har ingen platta med bara trummor, där jag kan sno dem ifrån. Var hittar man sånt?

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Tio tusen hiphop/dnb-producenter kan inte ha fel:

Jaha? Ett 14 sekunders ljudklipp från en låt, vad ska jag med det till?

Antar att du syftar på Amen Break... men är det verkligen någonting för mig? Det i ljudklippet lät inte speciellt tilltalande.

EDIT: Hittade en hel del fina grejer här:

http://www.rhythm-lab.com/

"rhythm-lab.com_giant_vinyl_drums_pack" var i min smak!

Så jag får tacka så mycket. Men det hade ju underlättat om du varit lite tydligare...

Finns det nån mer sida man kan hitta fina samples på?

Redigerat av creel
creel (oregistrerad)
Postat

Har ni tips på hur jag enkelt använder mig av dessa samples?

Finns det någon smidig VST-plugin/instrument för detta?

Säg att jag har ett midi-spår och vill applicera mina samples (som består av wav-filer) enkelt och smidigt - hur gör jag då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.