Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag klickade i att jag ville ha en instruktions-dvd till Tascamen från detta USA-företag. Kommer inte ihåg hur länge sen det var nu, är desperat och förvirrad eftersom jag inte fattar nästan nånting om hur man gör med min nya inspelningsapparat, den engelska manualen är helt värdelös tycker jag. Valde tyvärr ett betalningsalternativ jag trodde gick ut på att de skulle skicka "bank details" per mail till mig så kunde gå till banken och låta dem sköta betalningen. Nu var "Money Order" nåt helt annat, vad fattar inte jag. Nånstans stod att man skulle skicka pengar till en adress i USA. Betyder det att skicka lösa dollarsedlar i ett kuvert till Amerika?

Jag skickade ett mail till dem och bad dem på ett enkelt och tydligt sätt förklara hur betalningen skulle gå till. Nåt svar fick jag förstås inte. Nu har det gått ganska lång tid, portastudion kan jag inte använda till nånting, och om jag beställt nån dvd vet jag inte. Jag har ett "account" jag kan logga in i. Kan "Money Order" betyda att de skickar dvdn när jag på nåt vis jag inte vet hur skickat pengar nånstans? Och får de inga dollar skiter de i det hela? Att köpa grejer så här kommer att bli min död.

Någon som kan berätta vad jag gett mig in på?

Håkan,

nerv@vrak från Ljusne.

post-8284-1227380210_thumb.jpg

Annons
Postat (redigerat)

"A money order is a payment order for a pre-specified amount of money. Because it is required that the funds be prepaid for the amount shown on it, it is a more trusted method of payment than a personal check. Merchants welcome the extra security of a pre-paid money order instead of a personal check, which can bounce. ... A money order is purchased for the amount desired. In this way it is similar to a certified check. "

Verkar vara något ganska specifikt för USA, hittade även:

"Money Order kan du "köpa" hos t.ex. Western Union (OnLine) samt en del växlingskontor av typen Forex."

Edit:

Man kan ju tycka att det är lite underligt att det inte finns handbok som PDF att ladda ner? Snacka om att vara efter sin tid om de inte har det på sin webbplats. 😉

Redigerat av Hellpig
Postat
"A money order is a payment order for a pre-specified amount of money. Because it is required that the funds be prepaid for the amount shown on it, it is a more trusted method of payment than a personal check. Merchants welcome the extra security of a pre-paid money order instead of a personal check, which can bounce. ... A money order is purchased for the amount desired. In this way it is similar to a certified check. "

"Money Order kan du "köpa" hos t.ex. Western Union (OnLine) samt en del växlingskontor av typen Forex."

Edit:

Man kan ju tycka att det är lite underligt att det inte finns handbok som PDF att ladda ner? Snacka om att vara efter sin tid om de inte har det på sin webbplats. 😉

Du förstod alltså det hela? Inte jag trots ditt svar. Ska jag köpa en "money order" hos Forex eller nånstans? Verkar enklare att åka själv till USA. Att kontakta de här firmorna verkar ju inte gå. Kan jag skita i det här och försöka köpa dvd-n på nåt annat vis? Jag blir vansinnig. Jag hinner dö tio ggr om innan jag spelat inen en enda låt på Tascamsjäveln.

Postat

Edit:

Man kan ju tycka att det är lite underligt att det inte finns handbok som PDF att ladda ner? Snacka om att vara efter sin tid om de inte har det på sin webbplats. 🙂

Du förstod alltså det hela? Inte jag trots ditt svar. Ska jag köpa en "money order" hos Forex eller nånstans? Verkar enklare att åka själv till USA. Att kontakta de här firmorna verkar ju inte gå. Kan jag skita i det här och försöka köpa dvd-n på nåt annat vis? Jag blir vansinnig. Jag hinner dö tio ggr om innan jag spelat inen en enda låt på Tascamsjäveln.

Betyder det att de inte skickar nånting innan de fått sin money order i brevlådan? Då är det ju lika bra att försöka köpa dvd-n på nåt annat vis.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Jag klickade i att jag ville ha en instruktions-dvd till Tascamen från detta USA-företag. Kommer inte ihåg hur länge sen det var nu, är desperat och förvirrad eftersom jag inte fattar nästan nånting om hur man gör med min nya inspelningsapparat, den engelska manualen är helt värdelös tycker jag. Valde tyvärr ett betalningsalternativ jag trodde gick ut på att de skulle skicka "bank details" per mail till mig så kunde gå till banken och låta dem sköta betalningen. Nu var "Money Order" nåt helt annat, vad fattar inte jag. Nånstans stod att man skulle skicka pengar till en adress i USA. Betyder det att skicka lösa dollarsedlar i ett kuvert till Amerika?

Jag skickade ett mail till dem och bad dem på ett enkelt och tydligt sätt förklara hur betalningen skulle gå till. Nåt svar fick jag förstås inte. Nu har det gått ganska lång tid, portastudion kan jag inte använda till nånting, och om jag beställt nån dvd vet jag inte. Jag har ett "account" jag kan logga in i. Kan "Money Order" betyda att de skickar dvdn när jag på nåt vis jag inte vet hur skickat pengar nånstans? Och får de inga dollar skiter de i det hela? Att köpa grejer så här kommer att bli min död.

Håkan,

nerv@vrak från Ljusne.

Kör du Windows 98? 🙂

Postat

Håkan,

nerv@vrak från Ljusne.

Kör du Windows 98? 🙂

Windows -95. Det är det enda säkra. 20 stycken 6L6-GC i hårddisken.

Postat

Håkan,

nerv@vrak från Ljusne.

Kör du Windows 98? 😮

Windows -95. Det är det enda säkra. 20 stycken 6L6-GC i hårddisken.

Tascam 2488 / MKII / Neo DVD Video Tutorial Manual Help

Den dvdn säljs på en massa ställen i USA lätt att hitta på Google. Men den verkar inte säljas nånstans alls i hela Europa! Har letat en bra stund inget resultat, alla säljs i USA för dollar med underliga betalsystem.

Ingen som vet hur man hittar DVD-n i Europa?

Tascam 2488 / MKII / Neo DVD Video Tutorial Manual Help

Postat

Annars kan du skaffa ett paypalkonto och sätta in pengar där. Har för mig att det ska gå att föra över från bankkontot utan kreditkort.

Postat (redigerat)

Paypal som rainydays föreslår är rätt bra, ofta godtagbart på Ebay om inte annat. Och där kan man ju fynda allt möjligt. Det gäller "bara" att komma ihåg sina identiteter och lösenord där... och att skriva exakt samma vid beställningarna som vid registreringen - antal mellanslag och så tänker jag på då. Annars funkar inget alls!!

"A money order is purchased for the amount desired. In this way it is similar to a certified check. ", skrev den helvetes Grisen. Det stämmer också. En "Money order" är som en ställd check. Den kan man väl köpa på vilken vanlig bank som helst har jag för mig. Motsvarande heter Postal Order för Posten, men chansa inte på Posten - finns de kvar? Beloppet ska vara exakt det du ska betala. Pengar i ett kuvert? Vad fick du det ifrån? Godtar de Forex, så gå dit och fråga först!

Klart de inte skickar dvd-n förrän Money ordern är verkställd, men det var väl ingen fråga utan det skrev du väl mer som ironi? Hoppas jag iaf... 😛

Lycka till!

😲

//:debatt

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.