Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska köpa en midikeyboard i 1000kr-klassen och jag har beslutsångest vilken jag ska ha. Det står mellan dessa 2:

Behringer U-control UMX49

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=5...mp;artno=168840

och

JJLabs KS49

http://www.jamshop.se/images/items/JJlabsKS49Bvinkl.jpg

"JJlabs KS49B USB MIDI-keyboard med controllers (december)

49-tangenters anslagskänsligt USB-MIDI-keyboard/controller som förutom att fungera som ett vanligt MIDI-keyboard även har kontroller i form av rattar, hjul och sliderför att styra massor av MIDI-funktioner – allt i ett litet smidigt instrument du kan ta med överallt. Observera att det inte kräver separat strömförsörjning så om du vill jobba mobilt med datorn är det bara att ansluta till datorns USB-anslutning och köra igång. Fungerar även på VISTA! "

Vilken väljer jag? Ni får gärna tipsa om andra i samma prisklass, men den ska funka till vista och ha 49 tangenter.

/Jocke

Annons
Postat

Har inte testat behringerklaven men jams klavar tycker personligen har dåliga känsla i tangenterna, men det kan ju vara en vanesak också.

I den prisklassen skulle jag rekommendera CME M-KEY. Tycker att den har ovanligt sköna tangenter för sitt pris.

Det enda negativa med den är att den inte har vettiga pitch/mod-kontrollers. Man får använda joysticken för det, och den är inte det bästa precis. Men använder man inte de kontrollerna så mycket spelar det ju ingen större roll.

Annars har jag hört att Behringers klavar ska vara helt ok de med. Men jag har som sagt inte testat dem själv.

Postat

Jag skulle också rekommendera CME M-KEY. Jag har den och den är rätt fin. Lite fler tangenter än många andra midiklaviatur också. Som sagt så är joysticken aningen weird men går ju att använda.

Postat

Okey tack för tipsen. Det blev JJlabs iaf. Får den om en vecka. Jag kollade på CME M-key, men hittade inget om att den var kompatibel till vista så då rök den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.