Jump to content
Annons

Kan inte ladda upp låt

Recommended Posts

perhman (oregistrerad)
Postat

Har försökt ett antal gånger att ladda upp en låt där jag hämtat filen från iTunes, men det verkar inte funka. Har inte missat någon uppgift som ska fyllas i. När jag klickar på ladda upp-knappen känns den liksom död. Kanske ska va så, men någon uppladdning har det i varje fall inte blivit. Vad gör jag för fel?

Annons
Postat
Har försökt ett antal gånger att ladda upp en låt där jag hämtat filen från iTunes,

Om du köpt en låt från Itunes äger ju du inte låten utan bara rätten att lyssna på den och att ladda upp den här

är olagligt och mot forumreglerna.Så det kan ju vara att det ligger en kodning i filen som gör att den inte går att

sprida vidare på siter som denna som följer gällande lagstiftning.

Är det dock din egna låt bör du ju ha en " Råkopia " på låten som borde gå att ladda upp.

perhman (oregistrerad)
Postat
Varför ladda upp nått från iTunes? Ladda upp filen, det lär fungera bättre då! 😆

Fick tipset tidigare eftersom låtens aiff-fil var så väldans stor. La in den på iTunes och plockade den därifrån. Men det funkade inte.

Tack för visat intresse.

Hilsen

perhman

perhman (oregistrerad)
Postat
Har försökt ett antal gånger att ladda upp en låt där jag hämtat filen från iTunes,

Om du köpt en låt från Itunes äger ju du inte låten utan bara rätten att lyssna på den och att ladda upp den här

är olagligt och mot forumreglerna.Så det kan ju vara att det ligger en kodning i filen som gör att den inte går att

sprida vidare på siter som denna som följer gällande lagstiftning.

Är det dock din egna låt bör du ju ha en " Råkopia " på låten som borde gå att ladda upp.

Egen låt som i aiff-format går lös på 65 mb och får alltså inte rum. Fick tipset att plocka in den via iTunes, men det funkade inte. Kan inte tekniken hur man komprimerar ner omfånget.

Tack för dina synpunkter.

Hilsen

perhman

Postat
Fick tipset att plocka in den via iTunes, men det funkade inte.

Om du bara drog in och ut den har inget hänt med filen , Den e fortfarande i Aiff format men det bör du ju se på filen och filstorleken.

Du måste konvertera till MP3 i Itunes om du vill lägga upp låten här.

Postat

Gick det inte bra med WinLame som jag tipsade om? Eller du kanske kör Mac? I så fall borde det finnas något motsvarande prg för att konvertera till MP3 där.

perhman (oregistrerad)
Postat
Fick tipset att plocka in den via iTunes, men det funkade inte.

Om du bara drog in och ut den har inget hänt med filen , Den e fortfarande i Aiff format men det bör du ju se på filen och filstorleken.

Du måste konvertera till MP3 i Itunes om du vill lägga upp låten här.

Aha. Tack för tipset! Ska försöka göra det får vi se vad som händer.

perhman (oregistrerad)
Postat
Gick det inte bra med WinLame som jag tipsade om? Eller du kanske kör Mac? I så fall borde det finnas något motsvarande prg för att konvertera till MP3 där.

Jag kör Mac. Ska försöka mej på att göra om aiff-filen till mp3 i iTunes, tipsar Picazzo. Tack för visat intresse!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.