Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Ja drömma kan man ju alltid men jag fick i alla fall nosa på en sån här när jag var i Los Angeles

http://www.pendulumaudio.com/QuartetIITapeOpReview.html

Den låter för dj--la bra men är också långt över min budget.

Inte så snygg... men säkert bra.

Känns som att ska man lägge de pengarna ska den fanimig vara snygg också 🙁

Alla som kommer in i studion ska börja dregla bums!

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag tycker Bluetuben är tråkig 🙂

Har prövat den och den låter precis som vilken billigare preamp som helst.

Om man inte börjar vrida på "rör-ratten", då kommer det något konstigt frasigt tillägg i ljudet som inte låter speciellt kul i mina öron. Kanske bra till att dista grejjer(?)

Optographen verkar rolig. Det är ingen preamp iof, utan "bara" en kompressor. Det sägs att den ska vara ganska ren...

Hade två Shadow hills preamps förut (500 serie), det var bra grejjer. Ganska "snälla", men med en skön färg. Gillade dem bäst på OH och gitarrstärkare, de tog hand om diskanten på ett väldigt fint sätt.

Finns ju alltid prylar man vill ha, det blir bara så jobbigt att tänka för mycket på det. Jobbigt att fastna i att köpa och sälja också eftersom man aldrig riktigt hinner använda nåt och "lära känna" det innan man suktar efter nya grejjer.

Postat
Med tanke på alla tuffa prylar som postats tidigare kanske det är som att svära i kyrkan, men jag gillar iaf hur den här ser ut:

http://www.focusrite.com/products/liquid/liquid_4pre/

Någon som testat den? Låter den bra, eller ser den bara tuff ut? Låter den någotsånär som originalen?

Har testat den en gång, men det var ett gäng år sen. Den jämfördes då med de inbyggda preamparna i ett SSL 9000K och Focusrites ISA preamps. Jag vill minnas att den var rätt kul och användbar men att den inte riktigt höll samma klass som de andra, men i.o.m att den är rätt allsidig så skulle jag nog ändå tycka att den är köpvärdig, man har ju inte råd att köpa ett helt gäng olika liksom 😆

pme (oregistrerad)
Postat
Jag tycker Bluetuben är tråkig 😆

Har prövat den och den låter precis som vilken billigare preamp som helst.

Om man inte börjar vrida på "rör-ratten", då kommer det något konstigt frasigt tillägg i ljudet som inte låter speciellt kul i mina öron. Kanske bra till att dista grejjer(?)

Aha, den försöker låta som en tubeplugin?

• 3 veckor senare...
Koinurka (oregistrerad)
Postat (redigerat)

GREAT RIVER MP-2 NV

mp2nv.gif

undrar vad det blir kvar av mig när jag slår till på fyra såna här om några år o släpper bomben för min andra hälft 😐

Redigerat av Koinurka
Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Med tanke på alla tuffa prylar som postats tidigare kanske det är som att svära i kyrkan, men jag gillar iaf hur den här ser ut:

Någon som testat den? Låter den bra, eller ser den bara tuff ut? Låter den någotsånär som originalen?

Har testat den en gång, men det var ett gäng år sen. Den jämfördes då med de inbyggda preamparna i ett SSL 9000K och Focusrites ISA preamps. Jag vill minnas att den var rätt kul och användbar men att den inte riktigt höll samma klass som de andra, men i.o.m att den är rätt allsidig så skulle jag nog ändå tycka att den är köpvärdig, man har ju inte råd att köpa ett helt gäng olika liksom 😐

Den där fanns inte för "ett gäng år sen"...

Du tänker nog på Liquid Channel och det är inte samma preampar...

Postat

Har testat den en gång, men det var ett gäng år sen. Den jämfördes då med de inbyggda preamparna i ett SSL 9000K och Focusrites ISA preamps. Jag vill minnas att den var rätt kul och användbar men att den inte riktigt höll samma klass som de andra, men i.o.m att den är rätt allsidig så skulle jag nog ändå tycka att den är köpvärdig, man har ju inte råd att köpa ett helt gäng olika liksom 😎

Den där fanns inte för "ett gäng år sen"...

Du tänker nog på Liquid Channel och det är inte samma preampar...

Du har så rätt så, det var Liquid Channel som testades då...

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.