Jump to content
Annons

Ang köp från thomann.de!

Recommended Posts

ennels (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag lade i fredags min första beställning hos thomann.de och använde mig av deras betaltjänst.

Då jag läst tidigare här på forumet att medlemmar har fått sina grejjer ungefär en vecka efter beställning så förväntade jag mig grejjer kanske senast måndag nästa vecka.

Idag fick jag ett mail där det stod att ordern inte hade gått igenom och att jag var tvungen att göra om den.

Problemet är bara att det har dragits pengar från mitt konto för köpet (eller ja, reserverats) som aldrig gick igenom och nu vågar jag knappast göra en ny order och kanske riskera att betala dubbla belopp. Jag har skickat tillbaka ett svar till dom men har inte fått något svar, antar att det lär väl ta ett par dagar.

Så jag tänkte höra med er som har handlat av dom tidigare hur det fungerar. Är det så att pengarna dras automatiskt eller ska man vid ett senare tillfälle använda internetbanken och göra klart betalningen? Jag fick nämligen ett mail direkt när jag lade ordern, men jag tyckte det brevet var aningen luddigt.

För är det så att man gör klart betalningen först när man får orderspecifikationen så känns det som att jag kan gå in och lägga om ordern utan att vara orolig och få hem grejjerna så fort som möjligt!

Tack på förhand! 🙂

MVH / Niclas

Annons
Postat

att pengarna reserverats är inget problem så de tar de bort när de kontrollerar allt eller hur de nu fungerar.

jag har varit med om att thomann och tex europcar i tyskland reserverar samma belopp 2ggr och man blir lite rädd men det är alltså ingen fara...

vet du varför inte ordern gick igenom?

försök ta reda på det så att du inte gör samma fel om det nu var ditt fel.

Postat

Om de har makulerat ordern så förvinner reservationen på kontot efter ett tag. Men det kan dröja ett par veckor ibland. Så har du inte tillräckligt med pengar för ytterligare en order får du gå till banken (brukar inte funka att ringa) och be dem ta bort reservationen.

ennels (oregistrerad)
Postat

Tack för svaren!

Jag har nu skickat iväg ett ytterligare mail till thomann där jag har bett dom att makulera min order. Så får jag väl lägga en ny order så fort jag får bekräftat av dom att ordern verkligen är makulerad!

Känns lite stabilare nu när jag hör att fler har vart med om ungefär samma sak! 😆

MVH / Niclas

pme (oregistrerad)
Postat

Jag haft betalningstrul någon gång. Pengarna är reserverade några dagar det är lungt. Tror inte thomman har råd med att strula med sånt

och de verkar har god koll med en väl fungerande ekonomi avdelning.

Postat
Om de har makulerat ordern så förvinner reservationen på kontot efter ett tag. Men det kan dröja ett par veckor ibland. Så har du inte tillräckligt med pengar för ytterligare en order får du gå till banken (brukar inte funka att ringa) och be dem ta bort reservationen.

Intressant. När jag hade beställt jeans från ett stort företag i USA och de gjort samma sak som beskrivs i denna tråd så gick jag till min svenska bank och bad dem ta bort reservationen och då sa de att det kunde de ALDRIG göra, att det var det amerikanska företagets amerikanska bank som hade begärt reservationen och att jag i så fall var tvungen att maila eller ringa DEM, men... att det skulle ta en vecka, så skulle det vara klarerat om jag inte gjorde något. Jag gjorde då inget.

//:debatt

Postat
Intressant. När jag hade beställt jeans från ett stort företag i USA och de gjort samma sak som beskrivs i denna tråd så gick jag till min svenska bank och bad dem ta bort reservationen

Hmm, ja det kan ju vara så att olika banker har olika policy när det gäller sådant. Jag har gjort det två gånger hos Swedbank utan problem iaf.

Du hade kontaktat företaget först och bett dem ta bort reservationen då va?

ennels (oregistrerad)
Postat

Nu har allt löst sig!

Jag har fått mina reserverade pengar tillbaka och idag skickades den nya leveransen från thomann upp mot Sverige!

Nöjd och glad!

Tack för eran hjälp!

MVH / Niclas L

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.