Jump to content
Annons

Amplitube 2 & PT 7.4 funkar svajjigt

Recommended Posts

ericmuybien (oregistrerad)
Postat

Sitter med en produktion där ljudteknikern spelat in endast line-signaler på guror så att vi i mix ska kunna ställa ett bra ljud.

Köpte i allafall Amplitube 2 för ett tag sedan då jag gillar det och använt mycket tidigare.

Har en Mac Pro 2.8 ghz dual quad core, alltså 8 kärnorn, 6 gig i ram tillsammans med PT LE + MPTK och Digi 002r

det peakar ingenstans, men när jag drämmer på amplitube blir det dropouts och konstiga ljud.

detta händer även när jag drar igång addictive drums eller andra lite mer krävande instrument-bibliotek.

har testat att ställa olika buffer size och så, men problem kvarstår..

någon som kan ge tips på vad man kan göra - känns som det inte är datorn i allafall?

tacksam för svar /eric

Annons
Postat
Sitter med en produktion där ljudteknikern spelat in endast line-signaler på guror så att vi i mix ska kunna ställa ett bra ljud.

Köpte i allafall Amplitube 2 för ett tag sedan då jag gillar det och använt mycket tidigare.

Har en Mac Pro 2.8 ghz dual quad core, alltså 8 kärnorn, 6 gig i ram tillsammans med PT LE + MPTK och Digi 002r

det peakar ingenstans, men när jag drämmer på amplitube blir det dropouts och konstiga ljud.

detta händer även när jag drar igång addictive drums eller andra lite mer krävande instrument-bibliotek.

någon som kan ge tips på vad man kan göra - känns som det inte är datorn i allafall?

tacksam för svar /eric

Irriterande!

Pröva att uppgradera till senaste cs av protools. Pröva också som felsökning att ändra så att bara en processor(kärna) används i playback settings.

Postat

tacksam för svar /eric

Har du sett till att allt är "leopard" kompatibelt, som typ Pro Tools & alla pluggar?

ericmuybien (oregistrerad)
Postat
Har du sett till att allt är "leopard" kompatibelt, som typ Pro Tools & alla pluggar?

hmm, har senaste versionen från Amplitubes hemsida i allafall om jag inte missminner mig..

men de andra pluggarna från McDSP och allt funkar prima, just Amplitube samt även Addictive Drums som strular.

Testade att ställa ner och bara köra med 1 kärna istället för 8 st, blev bättre men ändå inte så det bör vara..

får se om PT8 funkar bättre på detta..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.