Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla!

Jag behöver verkligen hjälp i Djungeln.. 😏

Jag har en Access Music Virus B Desktop Synth... som jag knappt använt 😮

Virus B Desktop

Jag vill kunna utnyttja denna underbara synth nu... men har ingen aning om vad jag ska ha..

Har lutat åt nåt Maudio Delta kort... men frågan är vilket eller nåt annat förslag?

Synthen har ju 3 out och 1 ext in och midi... men har bara använt 1 out och kört single mode.

Har kört med en Edirol PCR-1 som ljudkort o midi, och haft en Midi->USB adapter till synthen eftersom PCR-1 INTE har midi.

men känner nu att det är dags att skaffa nåt bättre..

Så förslag till nåt bra ljudkort som är billigt dessutom vore kanon!!...

Mvh

Micke aka X3doz

Annons
Postat (redigerat)
Hejsan alla!

Jag behöver verkligen hjälp i Djungeln.. 😏

Jag har en Access Music Virus B Desktop Synth... som jag knappt använt 😮

Virus B Desktop

Jag vill kunna utnyttja denna underbara synth nu... men har ingen aning om vad jag ska ha..

Har lutat åt nåt Maudio Delta kort... men frågan är vilket eller nåt annat förslag?

Synthen har ju 3 out och 1 ext in och midi... men har bara använt 1 out och kört single mode.

Har kört med en Edirol PCR-1 som ljudkort o midi, och haft en Midi->USB adapter till synthen eftersom PCR-1 INTE har midi.

men känner nu att det är dags att skaffa nåt bättre..

Så förslag till nåt bra ljudkort som är billigt dessutom vore kanon!!...

Mvh

Micke aka X3doz

emu 1212m är ett sjyst kort för en helt ok summa pengar om det var pci kort du var ute efter.

edit; fast den hade bara 2 analoga in ut i standard utförande kom jag och tänka på nu, du ville ju minst ha tre in. Fast det går ju att bygga ut via adat men då blev det inte lika billigt längre.

Redigerat av Apep
Postat

Hmm.. jo..

det behöver väl vara typ 4 analoga in och 4 analoga ut om jag fattat det rätt... eller har jag fel? 😏

Jag vet som sagt inte alls hur jag ska göra detta...

Jag har ju bara kört med ett midi spår, och sen renderat det till .wav

drloop (oregistrerad)
Postat

Du behöver väl bara två ingångar och två ut, vad skall du med fyra till?

Postat

Nu har jag aldrig ens sett en virus c men i produktspecifikationerna står det ju att den har "6 individual high quality outputs", vilket jag tolkar som 6 stycken mono/3 stycken stereo out. Du behöver alltså ett ljudkort med minst 6 inputs om du vill kunna koppla in samtliga utgångar. Jag tror att m-audio 1010lt är det billigaste alternativet i så fall.

Postat (redigerat)

Om du kan hitta ett M-audio Delta 1010 (Den med den silvriga breakoutboxen) beggat så skulle det vara ett intressant alternativ. Man brukar kunna hitta dem för runt 2000kr och det är ett kanon kort för det priset.

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010.html

Redigerat av Apep
Postat (redigerat)

Tackar för svar!...

Ok.. Jo jag har varit inne på nåt sånt... Delta 1010

va inne på de billigare varianterna först... men de har 2 in/2 ut....

Drloop... behöver jag bara 2 in/ut?

vill ju helst komma undan så billigt som möjligt..

Och kommer de ljudkorten vara mycket bättre än det i min PCR-1:a med 24/96 ljudkort, som jag använder i dagens läge?

Edirol PCR-1

😄

Tillägg!

Förresten varför måste jag ha så många ut? för jag kopplar väl typ de 3 out från synthen till ljudkortets 3 in .. sedan behöver väl ljudet bara komma ut till monitorerna via 1 out...??

Redigerat av X3doz
Postat
Tillägg!

Förresten varför måste jag ha så många ut? för jag kopplar väl typ de 3 out från synthen till ljudkortets 3 in .. sedan behöver väl ljudet bara komma ut till monitorerna via 1 out...??

Nej, du behöver inte så många ut. Egentligen behöver du bara fyra. Två som går till dina monitorer/ljudanläggning samt två som går till virusens input. De andra får du på köpet.

Av någon anledning tror ljudkortstillverkarna att man behöver många outputs.

Postat

Ok...!

Vilket av dessa skulle ni satsa på?

Audiophile 2496

Delta 410

Delta 1010LT

juli@ Esi

Har hittat en del begagnat och vissa är nya.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Då är ju det här ett betydlig bättre kort som dessutom kostar mindre än Delta-1010.

Behöver du fler I/O så köper du bara till ett expansionskort för en tusenlapp ungefär.

HDSP-9632

Postat
Har fått tag i ett Delta 1010LT för 900:- begagnat..

Vad tycker ni?

Vad spelar det för roll vad andra tycker om du nu redan skaffat det?

Postat

Har inte köpt det ännu..

Fick lite ångest... Vet inte vad jag ska skafffa.. 🙂

Flera som sa att det inte va ett bra kort, brus, och varför välja internt... så har funderat lite på det..

Har ni något att säga om Mbox 2 med protools?

Skulle kunna va ett alternativ, då man även får en bra sequencer med.. 😉

Mvh

Postat

fanns så många nybörjare vad för ljudkort så frågar här

tänkte skaffa Delta 1010LT då, ser ut att kosta under 2000, så det är bra? om man vill ha ett under 2000. eller finns det ett bättre alternativ.

den HDSP-9632 nån föreslog kostade ju 3890, om inte jag missupfattat det

Postat

Har inte blivit nåt ljudkort ännu...

Funderar fortfarande.. 😲

Är lite inne på ett M-audio Mbox 2... Man får ju ProTools med, som verkar väldigt vettigt..

Jag vet inte alls hur jag ska göra...

Suck.... Hjälp!

Postat
tar det där m-audio kortet. heter ju audio, då måste det vara bra till musik enligt mina beräkningar

Bra tänkt! 😎

När turkarna bygger en bil som heter nånting med "Car" så måste ju den vara bra att köra enligt mina beräkningar.

drloop (oregistrerad)
Postat
tar det där m-audio kortet. heter ju audio, då måste det vara bra till musik enligt mina beräkningar

Bra tänkt! 😎

När turkarna bygger en bil som heter nånting med "Car" så måste ju den vara bra att köra enligt mina beräkningar.

Kanon!

Då måste Volvo Cars vara bra med andra ord?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.