Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tagit några av mina favoritskivor. Rippat ner dom bästa låtarna. Och tänkte mig nu bränna ner dom till en helt ny skiva.

Jag har döpt låtarna till vad dom heter "såklart"

Sedan när jag bränner ner dom på skivan. Så heter låtarna lik förbannat "spår 1, spår 2, spår 3, osv" och "okänd artist"

Låtarna är i wma format. Jag har försökt med olika bränningsprogram(bla Nero Burning ROM essentials) och olika brännare med. Samma resultat.

Någon som har någon lösning?

Annons
pf_noname (oregistrerad)
Postat
Jag har tagit några av mina favoritskivor. Rippat ner dom bästa låtarna. Och tänkte mig nu bränna ner dom till en helt ny skiva.

Jag har döpt låtarna till vad dom heter "såklart"

Sedan när jag bränner ner dom på skivan. Så heter låtarna lik förbannat "spår 1, spår 2, spår 3, osv" och "okänd artist"

Låtarna är i wma format. Jag har försökt med olika bränningsprogram(bla Nero Burning ROM essentials) och olika brännare med. Samma resultat.

Någon som har någon lösning?

Brännarprogrammen kanske använder taggningen och inte filnamnen.

Se: http://en.wikipedia.org/wiki/ID3

Fast vad är det för typ av CD.skiva du ska bränna? Om det är en audio-CD så fungerar de lite annorlunda tror jag (har aldrig fattar hur dock, men det är väl bara att söka)

Postat

Ok. Ska läsa igenom det.

Ja, det är en audio cd jag ska bränna. Jag vill kunna spela skivan i helt vanliga cd spelare. Misstänker att det är lite krångligt/omöjligt med en CD-Rom eller multisessions cd

Postat

Låtnamnen kommer från två olika ställen.

1 - CD-text. Om du kör i en vanlig CD-spelare så kan en del visa låtnamnet. Då behövs ett CD-brännarprogram som kan skriva texten.

2 - on-line från databas. Kör du windows media player, iTune eller nåt annat vanligt program på datorn så struntar de i texten på skivan. De hämtar i stället namnet från en databas. Databasen kan ligga bara lokalt i datorn eller hämtas ner från en central server. Det går att mata in namnen även om det är rätt väl dolt, och sen uppdatera den centrala databasen. Men det är olika centrala databaser för olika program.

G.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.