Nudel af Ludenben Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Jag har fått i uppdrag att sätta ihop en konstalation av låtar som "ofasar". Vilka låtar tycker ni skall vara med? Några givna är "World Wide Web" med Nick Borgen och "Alla Vi" med Dr. Alban.... men ... vad mer?
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Hootenanny Singers - "Mårten Gås"
D Vibe Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Kan du förtydliga vad du menar med "ofasar" ? /Daniel
Nudel af Ludenben Postat 19 november 2004 Trådstartare Postat 19 november 2004 Ledsen för otydligheten... Ofas är: att ta fel på Halloweendatumet och dyka upp i en Micheal Bolton- kostym ... Pufflugg år 2002 ... försöka vara hipp och cool (i fas) genom att skriva en låt om World Wide Web ... etc ... Skulle vara tacksam för låtförslag... Kila stadigt /af
hammagrella Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 "Hon e grejen värsta grymma tjejen", Uggla har varit i mer eller mindre ofas sen "Dörrslusk" typ...
Stinkey (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 "Hon e grejen värsta grymma tjejen", Uggla har varit i mer eller mindre ofas sen "Dörrslusk" typ... Hihi!! Det är otroligt att denne man har gjort ett mästerverk som Bobbo Viking. Trist "utveckling". 😉
osiris Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Hootenanny Singers - "Mårten Gås" Den låten är så kunglig ju, Nattis!
Nudel af Ludenben Postat 25 november 2004 Trådstartare Postat 25 november 2004 😆 Hmm... Det va inte mycket... Den där skivan får nog läggas på is... Om ingen har fler ideer...
Egghuvud Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Lill-babs discolåt kanske? Vet inte vad den heter, men det måste väl ha varit ofas... eller förresten kanske mer kalkon.. 😆
hammagrella Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Den där macaroni-låten med Lasse Holm platsar nog....och Svenska Flickor med Ledin/Uggla och kompani. Och Släpp hästarna fria med Ledin också förresten. Högt över havet med Arja Sajamonigardsjääääs..ja ni kan själva är ju helt underbar också; " Högt över havet och bort emot land Stämmer frekvensen så räcker jag fram Plus når minus och lyckan är gjord, sanna mina ord Högt över havet och bort emot land Där kan det blixtra och dundra ibland Våra zoner är laddade fält Kärlek, (det måste va' kärlek) ja eventuellt" Det är poesi!
Nudel af Ludenben Postat 26 november 2004 Trådstartare Postat 26 november 2004 Bra Hammagrella! Nu börja det likna nå't. Om min låt "Snusrus" blir succé får jag nog lägga till den på skivan liktväl... /af
Neko Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 (redigerat) Den här? Inte speciellt känd kanske... men det är väl likabra? 🙂låten. EDIT: Annars den kanske bara kan klassas som allmän och korkad kuriosa... Vet inte var det länkades till denna. Sett den innan någonstans i alla fall. Kanske här på forumet, men jag är lite osäker... Redigerat 26 november 2004 av Neko
D Vibe Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 En låt som "ofasade" nåt extremt måste väl vara den där låten som vann Melodifestivalen (och som kom sist i Eurovision Song Contest) på 70-talet (?) som handlade om Beatles? "Beatles gav oss sin musik" .. 😎 /Daniel
hammagrella Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 En låt som "ofasade" nåt extremt måste väl vara den där låten som vann Melodifestivalen (och som kom sist i Eurovision Song Contest) på 70-talet (?) som handlade om Beatles?"Beatles gav oss sin musik" .. 🙂 /Daniel Forbes! Ja, egentligen är det väl bara att kopiera en melodifestivalplatta så har du din ofas-skiva, Nudelben. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.