Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur låter er iMac ?

Hört att folk störs sig på att en del låter för störande och högt stämmer det.

Tänkte köpa en men nu tvekar jag.

😎

Annons
Postat
Hört att folk störs sig på att en del låter för störande och högt stämmer det.

En tumregel brukar vara att det är OK att väsnas till kl. 22.00. Sedan måste det vara tyst.

Postat

Beror nog på vad du jämför med.

Detta var en av mina huvudfrågor när jag valde mellan att skaffa ny musik-PC (kollade främst på Frost) eller byta till Mac.

Det blev Mac, och när jag jämför min nya iMac med min gamla PC, är det som natt och dag. Till iMacens fördel...

Postat

Eftersom jag fick nöjet att byta iMac 4 gånger på grund av problem med skärmen (problemet kvarstår) så insåg jag att ljudnivån skiljde en del mellan dem. Men jag kan inte påstå att någon av dem varit särskilt högljudd.

Däremot vet jag att vissa haft problem med att fläkten gått konstant på högvarv, men det ska vad jag vet räcka med en SMC Reset för att åtgärda det.

Även om min är relativt tyst så har den ett störande pulserande ljud. Och i och med att datorn sitter i huvudhöjd blir det extra påtagligt. Jag stör mig på det, men min flickvän märker inte ens det. Så jag antar att det beror på hur känsliga öron man har. Det behövs inte mycket för att dränka ljudet. På ett vanligt kontor skulle det aldrig märkas.

Postat

min låter såhär;

s-s-s-s-s-s-s-s-s-s-s-ss-s-s-s-s-s-s-s-ss---s--s-s--s-s-s--s-s--s-s-ss-s-s--ss-s-s-s-s-s-s-s-s-s-s-s-s-s ... fast jätte-jättelågt 😮

Betydligt tystare än både PC och min gamla Powerbook

Postat

Heh, låter lite som om alla har samma uppfattning om PC. Man kan ju faktiskt själva bestämma antal fläktar, storlek på fläktar och position på fläktar i en PC. Jag är säker på att man kan göra det på en mac också 😄

Sorry för att jag är lite off-topic för det här handlar ju om mac, men på min studio-PC kör jag endast en fläkt, och då är den 120 mm vilket ger mer luft till mindre pitch av noiset (små fläktar hörs ju mer för deras "ton" blir så pass mycket högre än stora fläktar). Sen kan man alltid ljudisolera sin burk också, det är skitkul!

Ja ja, nu tillbaka till topic, min iMac låter .... ah fan, jag äger ju ingen, men jag har använt dom förr! 😮

Postat

Har en iMAC24, 2.8 GHz, C2D.

Jag är INTE nöjd med ljudnivån, den låter för mkt.

Har satt ihop flera PCs med kvalitetskomponenter samt med min specialdämpning vilket ger mkt tystare datorer än iMacen, tyvärr.

I övrigt tycker jag att IMacen e bra...nja skärmen är inte heller toppklass.

/dallen

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Min PCMac låter knappt nåt, får kolla om den verkligen är igång ibland när jag varit borta ur huset och stängt av skärmarna så länge. Måste man verkligen ha flera fläktar än cpufläkten i en musikdator? Jag börjar tro det är en myt det där med en massa avancerad kylning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.