Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har kopplat in i en elgura till line/guitar in på mitt externa ljudkort. Sedan har jag skapat ett audiotrack och har valt mono in och stereo out. Jag hör gitarren när jag spelar och stapeln går upp även om den inte går upp så högt. När jag spelar in så blir det inspelat det syns på spåret men jag kan inte höra gitarren när jag spelar upp låten???

Annons
Postat (redigerat)

Glömt att klicka ur Direct monitoring, alltså din medhörning? Den lilla runda knappen med en högtalare på som finns på varje audiokanal.

/M

Redigerat av Memphis
Postat
Glömt att klicka ur Direct monitoring, alltså din medhörning? Den lilla runda knappen med en högtalare på som finns på varje audiokanal.

/M

Jo den har jag klickat på

Postat

/M

Aaaaah jasså ska man klicka ur den nu hörs det tack haha

Postat (redigerat)

Spelar du in på natten?

Är du inte trött?

Vad tycker du om Cubase LE?

Jag ska köpa ny dator, men vill använda gamla ljudkortet och Cubase LE igen - minns du om du registrerade Cubase LE nånstans via Nätet och om det då stod att man bara fick installera det på EN dator? När min gamla pc gått sönder och jag vill använda Cubase LE ändå, så... blir det ju installation på två datorer.

:rolleyes:

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat
Spelar du in på natten?

Är du inte trött?

Jag ska köpa ny dator, men vill använda gamla ljudkortet och Cubase LE igen - minns du om du registrerade Cubase LE nånstans via Nätet och om det då stod att man bara fick installera det på EN dator? När min gamla pc gått sönder och jag vill använda Cubase LE ändå, så... blir det ju installation på två datorer.

Öhm, en fråga där.

Det där med Cubase LE azz,

vilken verition av cubase är det?

alltså sx 1, 2, 3, cubase 4 eller hur funkar det?

läste om cuabse 4 le. tror jag. 😲

Postat

Min e Cubase LE bara...?!

Men hänför den sig till något nummer så är det väl 3 eller 4.

Saken är att den inte finns installerad på min dassiga dator nu, allt blev ju avinstallerat när teknikern försökte rensa och installera os på nytt. Men nu är det omöjligt att installera vissa program eftersom jag inte kan scrolla ända fram som krävs för att klicka på Install. Jag måste tyvärr scrolla, texten är bautastor och kan ej göras mindre (drivrutin à la grafikkorts-fel).

Postat
Spelar du in på natten?

Är du inte trött?

Jag fick med LE när jag köpte ljudkort. Du kan avregistrera och registrera om dig hos steinberg. Du får en fråga om du vill registrera dig när du startar det installerade programmet LE.

Jag tycker LE verkar duga jag är novis än så länge. Ett minus verkar dock vara att du kan tydligen bara använda 2 st. VST pluggar samtidigt. Det är ju i minsta laget.

Postat
Jag tycker LE verkar duga jag är novis än så länge. Ett minus verkar dock vara att du kan tydligen bara använda 2 st. VST pluggar samtidigt. Det är ju i minsta laget.

Bror ju helt på vilken musik du kör, jag använder oftast inte mer än 2 st VST.

Superior Drummer och Hypersonic :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.