Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag undrar om någon vet hur man får till den klassiska film trailer rösten "one man one desire"

vore kul att veta 😉

Annons
Postat

Testa att sök på det, den frågan har kommit upp förut.

Men stå nära micken och få med lite "andedräkt" när du talar. sen kan du ju pitcha ner rösten också.

Lycka till.

Postat

Man kan öva upp samma teknik som Pablo Francisco använder. Det gjorde jag. Jag såg honom på youtube och tänkte att jag MÅSTE lära mig det så jag började experimentera och efter typ en månad kunde jag det bra. Man typ mixar tre olika röstlägen för att få den rösten han gör men det är omöjligt att förklara.. Om du kan beatboxa och sånt så kommer du säkert lista ut det själv för då är du antagligen bra på att härma ljud. Men det är ju självklart inte riktigt lika bra som the real deal men det är ett jävla bra partytrick. ;D

Sen i mixen är det bara att komprimera järnet och eq:a.

Läste nu på youtube att Don LaFontaine, som är den mest välkända rösten, har gått bort i år. Det var väldigt tråkigt.. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.