depp Postat 15 november 2008 Postat 15 november 2008 (redigerat) Hej! jag vill veta om det är möjligt och göra kickar med någon utav syntharna så man kan få dom och go i olika toner, gör man det med en sample så blir det skevt.. och isånnafall hur går man tillväga.. tack Redigerat 15 november 2008 av depp
Linus Postat 15 november 2008 Postat 15 november 2008 Hårda kickar med Thor har jag nyligen visat i Studio 8-08. Kolla om den finns på biblioteket - annars köp tidningen som PDF.
drloop (oregistrerad) Postat 15 november 2008 Postat 15 november 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=53363 I denna tråd finns två .rps filer som man kan titta på. Där finns Thor trummor.
depp Postat 16 november 2008 Trådstartare Postat 16 november 2008 linus Just nu kan jag inte köpa den, får se ifall jag hinner förbi bibloteket nån dag och kollar om den finns där. drloop tack. Fan visst inte att man kunde göra så mycke thor 😛 kanske förklarade lite dåligt vad för kick jag är ute efter. http://se.youtube.com/watch?v=DlIIArgH00U&...feature=related vid 2:43 drar den igång.. nu är det kanske sämt kvalite.. men det är liksom en kick vars release är som en bass som går i olika toner 😉 tack
Sjodahl Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Han har inte gjort den kicken med en synth. Kicken är från Hardstyle Samples Vol.1 och heter Hardkick 10. Btw, han pitchar inte kicken - han lägger en subbas efter kicken som går i bastonerna. Sök på "Nustyle Subbas" eller nått liknande på Google/youtube så kommer du hitta tutorials! Lycka till! peace!
depp Postat 16 november 2008 Trådstartare Postat 16 november 2008 (redigerat) Sjodahl tack så mycket, ska söka efter tutorials, men jag tvekar på att det verkligen är hardkick 10 😛 Har hört att man ska kunna göra en sådan kick med synth, och det är just det jag skulle vilja lära mig 🙂 Redigerat 16 november 2008 av depp
drloop (oregistrerad) Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Kicken som går igång är ju bara en distad kick. Sedan är det en bassynt som spelar, eller misstar jag mig fullständigt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.