Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 november 2008 Postat 24 november 2008 Test av Seagate Barracuda ST3500320AS
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 24 november 2008 Postat 24 november 2008 Jag skulle inte slösa pengar på 1 gigs eller 512 mb minnen det är bättre att tänka framåt och ta 2 giggare. För det bara måste ju komma inom en inte alltför avlägsen framtid en Micrsosoftlösning när det gäller OS värt namnet som pallar mer än 3 gig. Många moderna moderkort tar ju 8 gig på fyra platser och en del som mitt EP45-DS3 till och med 16 gig.
Claes Holmerup Postat 25 november 2008 Postat 25 november 2008 Jag skulle inte slösa pengar på 1 gigs eller 512 mb minnen det är bättre att tänka framåt och ta 2 giggare. För det bara måste ju komma inom en inte alltför avlägsen framtid en Micrsosoftlösning när det gäller OS värt namnet som pallar mer än 3 gig. Många moderna moderkort tar ju 8 gig på fyra platser och en del som mitt EP45-DS3 till och med 16 gig. Det finns redan en sådan lösning (den enda möjliga): 64-bits OS. Det vanliga 32-bits kan ju inte adressera mer än 4GB totalt - och där tar systemet en del och grafikkortet tar en del av adresserna, så det kvarstår aldrig mer än strax över 3GB RAM om man stoppar i 4GB (eller mer). Att det är gott om program och drivrutiner som inte är uppdaterade så att de funkar i 64-bitsmiljö, är en annan fråga... 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.