Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja... detta fenomen som jag alltid råkat ut för, tids nog alltså...

Vad är orsaken och vad kan man göra åt det?

En dag provade jag att vinkla dem annorlunda och plocka bort lite bakom dem, då försvann det, men så en annan dag var det tillbaka. Kan det vara att ett högtalarelement börjar släppa i nån skruv? Det låter lite så... åtminstone när man spelar i de lägre registren alltså.

🙂

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat
Börja med att ställa dem på absorbenter i stället för direkt på bordet eller en hylla, så slutar de vibrera mot underlaget i alla fall...

Jag har alltid använt absorbenter och de står på golvet och är metern höga.

Postat
"skångra"............?

Jag undrar om man skulle kunna förklara det med "vibrera i otakt"...?

En gång hade jag en annan högtalare som också började låta så och när jag lyfte på högtalarelementskyddena så var membranen helt nedsmulade - det var som sand inuti...

Men jag har kollat dessa och ser inga yttre fel.

Likadant är det med min bärbara cd-radio med löstagbara högtalare. Ett dj**la missljud i basen.

Men även på Lou Reed-konserten i Göteborgs Konserthus för ett par år sedan så lät det förskräckligt vid några frekvenser - särskilt de när de fastskruvade stolarna skakade i takt/otakt med basen i musiken.

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.