debatt Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 (redigerat) Ja... detta fenomen som jag alltid råkat ut för, tids nog alltså... Vad är orsaken och vad kan man göra åt det? En dag provade jag att vinkla dem annorlunda och plocka bort lite bakom dem, då försvann det, men så en annan dag var det tillbaka. Kan det vara att ett högtalarelement börjar släppa i nån skruv? Det låter lite så... åtminstone när man spelar i de lägre registren alltså. 🙂 //:debatt Redigerat 14 november 2008 av debatt
Claes Holmerup Postat 15 november 2008 Postat 15 november 2008 Börja med att ställa dem på absorbenter i stället för direkt på bordet eller en hylla, så slutar de vibrera mot underlaget i alla fall...
debatt Postat 15 november 2008 Trådstartare Postat 15 november 2008 Börja med att ställa dem på absorbenter i stället för direkt på bordet eller en hylla, så slutar de vibrera mot underlaget i alla fall... Jag har alltid använt absorbenter och de står på golvet och är metern höga. //:debatt
debatt Postat 15 november 2008 Trådstartare Postat 15 november 2008 "skångra"............? Jag undrar om man skulle kunna förklara det med "vibrera i otakt"...? En gång hade jag en annan högtalare som också började låta så och när jag lyfte på högtalarelementskyddena så var membranen helt nedsmulade - det var som sand inuti... Men jag har kollat dessa och ser inga yttre fel. Likadant är det med min bärbara cd-radio med löstagbara högtalare. Ett dj**la missljud i basen. Men även på Lou Reed-konserten i Göteborgs Konserthus för ett par år sedan så lät det förskräckligt vid några frekvenser - särskilt de när de fastskruvade stolarna skakade i takt/otakt med basen i musiken. 🙂 //:debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.