Guitar Nilsson Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Finns det nåt bra fusk så elbasen låter som en kontrabas? I min gamla porta fanns det nån sorts akustisk gitarrsimulering som jag kombinerade med en fretless simulering, det var lite halvskapligt bra, men inte mer. En stompbox som gör jobbet vore kul. Håkan, med basfiol som första instrument.
rainydays Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Varför inte köpa en Bogdon Box Bass? Killen som gjort dem är ju lite smått störd, men instrumentet är skönt 😏 http://www.sonicstate.com/news/2008/06/30/...-directors-cut/
Guitar Nilsson Postat 14 november 2008 Trådstartare Postat 14 november 2008 Varför inte köpa en Bogdon Box Bass? Killen som gjort dem är ju lite smått störd, men instrumentet är skönt 😏 http://www.sonicstate.com/news/2008/06/30/...-directors-cut/ Vad sa han, 75 eller 95 dollar för en papplåda? Han är nog mycket smartare än han verkar.
rainydays Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Vad sa han, 75 eller 95 dollar för en papplåda? Han är nog mycket smartare än han verkar. Jovisst är det en smart affärsidé. Det skulle ju inte kosta många kronor att bygga en helt själv. Men har man inte tid eller lust med det så tycker jag inte priset är hutlöst.
Guitar Nilsson Postat 14 november 2008 Trådstartare Postat 14 november 2008 Vad sa han, 75 eller 95 dollar för en papplåda? Han är nog mycket smartare än han verkar. Jovisst är det en smart affärsidé. Det skulle ju inte kosta många kronor att bygga en helt själv. Men har man inte tid eller lust med det så tycker jag inte priset är hutlöst. Jag lyssnade bara i laptopens pyttehögtalare, men det verkade ju inte låta nästan nånting av basen? När han snackade hördes nada. Jag kör nog vidare på min Falcon p-bas. Jag har fått tag i en original Fender p-basmick som jag ska löda dit, sen blir det nog ett riktigt bra instrument, trä, sustain, stall & allt verkar vädigt välgjort på den. Den duger fint när jag ska spela basen själv, andemeningen är ju att framöver spela in mest med synliga och levande medmusiker. Hur det blir med den saken får vi se sen...
rainydays Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag lyssnade bara i laptopens pyttehögtalare, men det verkade ju inte låta nästan nånting av basen? Här hörs den lite bättre
joachime Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Finns det nåt bra fusk så elbasen låter som en kontrabas? Sätt slipade strängar (flatwound) på basen. Pyramid och Rotosound har modeller med nylonöverdrag vilket ger mer autentisk känsla.
JonasW Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Eller varför inte en sån här kul pryl Ashbory Bass
VacUm Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Eller varför inte en sån här kul pryl Ashbory Bass Nån som provat dom? Jag har varit nära att köpa flera gånger.. Synd att dom är så extremt fula. Går ju inte visa sig på gig med en sån i händerna.
JonasW Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Haha nä de är ju skitballa ju! 🙂 Men nä jag har inte provat, har vart sugen länge men tycker att det är lite för mycket pengar för "en kul grej"
rainydays Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Eller varför inte en sån här kul pryl Ashbory Bass Nån som provat dom? Ja jag testade en för många år sen. Kul och lättspelad bas och den låter faktiskt riktigt bra. Helt klart ett prisvärt instrument. Jag har också varit sugen på att köpa en många gånger men det har alltid kommit andra prylar emellan. Skulle inte heller ställa mig på en scen med den 🙂
Rabieshund Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag blev nyfiken på kartongbasen och kollade på lite related osv.. Här är en kille som mickat upp den! Låter förträffligt för att vara gjord av kartong!
VacUm Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag blev nyfiken på kartongbasen och kollade på lite related osv.. Här är en kille som mickat upp den! Låter förträffligt för att vara gjord av kartong! Den är roligare...
Rabieshund Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag blev nyfiken på kartongbasen och kollade på lite related osv.. Här är en kille som mickat upp den! Låter förträffligt för att vara gjord av kartong! Den är roligare... Hehe ja det var den men det var ju mest ljudet jag syftade på. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.