Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har stött på många problem angående min mbox investering.

När jag först skulle installera PT så kom det upp ett meddelande om att jag var tvungen att ha mer RAM minne för att ens kunna installera PT. Jag blev lite less men jag tänkte ändå köpa en separat dator till "hemstudion" så jag drog iväg o gjorde de och nu med tillräckligt med RAM för att det skulle funka. Tyvärr funka inte DVD läsaren så jag fick lämna in datorn dagen efter. När jag äntligen fick tillbaka datorn satt jag i installations skivan. Men icke sa nicke jag var ju tvungen att ha Service Pack 2 installerat 🙂 När jag fått tag i det och fått det fixad prövade jag igen och den här gången med resultatet enligt fel meddelandet: Du måste uppdatera datorn(ännu mer!). Nar jag efter några dagar fick tag i bredband och fick allt kör klart så tänkte jag: Fan va skönt nu jävlar! Och till min förvåning, det funka och jag kunde installera PT. Men sen när jag efterlängtat ska trycka på PT symbolen kommer efter ett tag ett felmedelande upp när den precis ska ladda upp "Setting up MIDI" (vet inte om det kan va felet) på skärmen och det står skicka, skicka inte (de där frustrerande skiten ni vet) fel på "Pro Tools Application".

Så kan nån förklara vad jag ska göra för att få de o funka innan jag går och råkar slår ut min ilska. 😏

Annons
Postat

Jag hitta mappen och jag har gjort som det står. Men även fast jag slängt den dyker samma mapp upp efter varje gång jag startat PT och felmeddelandet kommit.

Om det kan vara till nån hjälp står det i felrapporten att följande filer ingår: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALA~1\Temp\843_appcompat.txt

Postat
Jag hitta mappen och jag har gjort som det står. Men även fast jag slängt den dyker samma mapp upp efter varje gång jag startat PT och felmeddelandet kommit.

Om det kan vara till nån hjälp står det i felrapporten att följande filer ingår: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALA~1\Temp\843_appcompat.txt

Jag har faktiskt inte en aning vad det kan vara då. Jag vet inte vad som händer om du gör detta, men du kan ju testa att flytta på den filen som står i felrapporten så den inte ligger där längre. Som sagt så har jag inte en aning om vad som händer om du flyttar den. Annars så rekommenderar jag dig att kontakta digidesign support.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.