Jump to content
Annons

Varför stannar alla kärringar?


debatt

Recommended Posts

Varför stannar alla kärringar och står helt stilla så fort de kommit på bussen. De tänker inte på någon annan än sig själva och blockerar hela påstigandet för andra, typ mig. Däremot har de en djävla panik både att komma på och stiga av bussen. Senast var jag tvungen att passera runt en bredarslad sak när jag kommit ombord och just då krängde bussen till precis och jag höll på att köra huvet rätt genom mittdörrens ruta, eftersom det gjorde så infernaliskt ont i foten i sammanhanget.

Likadant är det när de ska av. En del går av och ställer sig sedan blixtstilla på trottoaren. Hur tänker de?

Det värsta är dock att när man efter ett tag ser dem, så har de inga som helst problem med att förflytta sig, de går t.o.m om mig. Så hur är de skapta??

🙂

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag åkte buss härom veckan var det två pensionärer som verkade ha paktat ihop sig. De satt på samma stolsrad, fast på olika sidor mittgången och mitt emellan sig hade de placerat sina rullatorer med handbromsen på.

Så de stängde av hela bussen förutom det lilla utrymmet framme vid föraren, där säkert 15 människor stod och trängdes. Jag höll ärligt på att skratta ihjäl mig när jag klev på bussen, även fast jag var själv så började jag att skratta, var lite pinsamt 😛

Dom är helt crazy-insane dom där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart finns det bussar med mittdörr?

Vart är annars dörren om inte på mitten?

Asså menar ni en dörr inne i själva bussen? Det är ju cp.

Alltså inte inne i bussen utan en dörr som sitter på mitten av bussen.

Jaha, ja det är ju inge konstigt. Här har bussarna två sidodörrar (förutom där man går på), så det känns inte logiskt att kalla nån för mittdörr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart finns det bussar med mittdörr?

Vart är annars dörren om inte på mitten?

Asså menar ni en dörr inne i själva bussen? Det är ju cp.

Alltså inte inne i bussen utan en dörr som sitter på mitten av bussen.

Jaha, ja det är ju inge konstigt. Här har bussarna två sidodörrar (förutom där man går på), så det känns inte logiskt att kalla nån för mittdörr.

Här har bussarna en dörr där framme där man går på, en dörr där bak som sällan används och en bredare dörr på mitten, dvs. en mittdörr. Det är där barnvagnarna kommer på och man går av.

Cerebral pares? Ojojoj.. det låter jobbigt...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart finns det bussar med mittdörr?

Vart är annars dörren om inte på mitten?

Asså menar ni en dörr inne i själva bussen? Det är ju cp.

Alltså inte inne i bussen utan en dörr som sitter på mitten av bussen.

Jaha, ja det är ju inge konstigt. Här har bussarna två sidodörrar (förutom där man går på), så det känns inte logiskt att kalla nån för mittdörr.

Det är visst logiskt. Det finns en dörr fram, en längst bak och en i mitten av bussen. Med mitten menar man inte nödvändigtvis den absoluta mittpunkten, vilket kan exemplifieras av exempelvis mittuniversitetet.

Så, nu fick du en liten språklektion 🙂

edit: haha, vad långsam jag var. debatt var ju jättemycket tidigare.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Finns det ett "mellan" när två linjer möts?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Finns det ett "mellan" när två linjer möts?

Jag är sedan länge borta så jag förstår inte ens vad vi diskuterar. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Finns det ett "mellan" när två linjer möts?

Jag är sedan länge borta så jag förstår inte ens vad vi diskuterar. 😎

jag tror det har med geometri att göra, men jag är inte säker jag heller... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Finns det ett "mellan" när två linjer möts?

Jag är sedan länge borta så jag förstår inte ens vad vi diskuterar. 😎

jag tror det har med geometri att göra, men jag är inte säker jag heller... 🙂

Om man på en (asymmetrisk / godtycklig) fyrhörning förbinder sidornas mittpunkter till en ny fyrhörning; så blir den nya fyrhörningen ett perfekt parallellogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tretydigt. Antingen går man av horisontellt, vertikalt eller genom mittendörren.

Diagonalt då?

finns det en diagonal mittlinje? hmm, det kanske det gör.. möjligheterna är oändliga!

Jag vet inte, men borde inte en diagonal mittlinje vara precis mittemellan den vertikala och den horisontella linjen?

Finns det ett "mellan" när två linjer möts?

Jag är sedan länge borta så jag förstår inte ens vad vi diskuterar. 😉

jag tror det har med geometri att göra, men jag är inte säker jag heller... 😮

Om man på en (asymmetrisk / godtycklig) fyrhörning förbinder sidornas mittpunkter till en ny fyrhörning; så blir den nya fyrhörningen ett perfekt parallellogram.

Det stämmer, här är ett exempel på det:

3e59c039516d91c5cde661aefa8386ef.png

a7a27e748985e6f63ed9b2560106bb79.png

4f90b8d53dd5b285e0776a61b70225ca.png

9226cfb841a5a30f2944f6867e4e16b2.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...