Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska alltså bli med piano. Har tänkt mig ett litet kompakt piano som inte är för dyrt men har bra klang. En omöjlig ekvation, hoppas inte det.

Jag har tittat på pianon från Nordiska pianofabriken bl.a Futura, Futura 2 och Bambino. Är det någon med erfarenhet av dessa pianon och kan ge något omdöme? Annars tar jag galdeligen emot tips om bra märken.

Letar runt 2000kr-strecket.

TACK!

Annons
Postat

Läste i tidningen om såna dä privatpersoner som gav betalt om man hämtade deras pianon...

Tänk vad utvecklingen vänt på 20-25 år.

Ser du nåt antikt i masurbjörk från förra seklets början på 250 kg, så hojta.

Tror att jag faktiskt hört Futura 2 och var nöjd med klangen.

🙂

Postat

Ska hålla utkik!

Du gillar klangen säger du.. Men jag har sett Futura, och Futura 2 gå både för runt tusenlappen och för 5000-7000kr. Vet någon om det finns olika klasser av dessa pianon. Den billiga jag kollade på var i furu, och andra jag tittat på har varit i snyggare trä. Är det enda skillnaden tro?

Postat

Vi har ett Lubitz från Berlin och det tycker jag låter super. Kostar runt 5-7k. Plus en riktig stämmning och lite renovering för 3000, och det funkar prima. Nu spelar jag inte så mycket piano med det kan gar reko i alla fall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.