Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Blir galen!

Jag saknar en enkel plugg för att ladda in egna impulsresponser när jag jobbar i Cubase 4 på en Mac Pro (OS X 10.5.5). Jag har tillgång till Altiverb, men då måste impulserna vara i SDII-format. Jag orkar inte sitta och konvertera över hundra ljudfiler.

TriTone Colorsound Pro kan ladda impulser men fungerar inte i Cubase på Mac. Fråga mig inte varför. GUI't kommer upp, men det går inte att justera några parametrar utom preset. Öppnar man två instanser krashar programmet.

Convolver ser bra ut på pappret. Men så fort jag öppnar upp en instans börjar CPU-mätaren i Cubase att peaka. Ljudet hackar...

Någon som har ett tips?

Annons
Postat (redigerat)

Tack för svar!

Zippernoise känns värd att testa!

Jag brukar köra SIR på PC. Kan tänka mig att skaffa SIR2, om det inte finns billigare plugg som funkar.

Att gå över till PC/Windows är inget alternativ i det här fallet.

Redigerat av joachime
drloop (oregistrerad)
Postat

Se upp bara den är en beta så vitt jag kunde förstå.

Postat
Se upp bara den är en beta så vitt jag kunde förstå.

Läste tyvärr på nedladdningssidan att den kräver Pluggo.

Har tidigare fått svar från Cycling '74 att Pluggo inte är kompatibel med VST3. Det är därför ColorTone inte funkar i Cubase 4.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.