Jump to content
Annons

VonFulvuck - Spaceship

Debree

Betyg  

12 röster

1. 1. Betyg

• 1. Kass
      0
    • 2. Inge vidare
      1
    • 3. Intressant
      2
    • 4. Bra
      6
    • 5. Skitbra
      0

Recommended Posts

• LÅTNAMN: Spaceship
  • ARTIST: VonFulvuck
  • GENRE: Kanske nåt ambient/psychedelic (?)
  • LÅTLÄNGD: 3.27
  • KOMPOSITÖR: Debree
  • PRODUCENT: Debree
  • INSPELNINGSÅR: 2004
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: 3,96mb
  • STATUS: Färdig demo
  • LÅTLÄNK:

En låt jag knåpat med några dagar.. Det är mitt första riktiga försök att leka med syntar och få det att låta bra, 😉 så jag är mycket tacksam för kritik. Eftersom jag inte alls lyssnar på sån här musik så skulle jag uppskatta ifall någon kunde tipsa om vilken genre den skulle passa in i. 😉

Edit: Stavfel...

Redigerat av Debree
Dela på andra sajter

Annons

Bäst i låten var helt klart rösten som kommer in vid 0:41

Annars har jag nog svårt att säga något specifikt om arret. Vet inte vad jag ska sätta in det i för genre. Sparar definitivt denna då den bryter av mot det mesta jag har i min samling.

Inget att kommentera på i mixen än så länge, låter bra.

Dela på andra sajter

Schysst!! Får mig att tänka på ett band jag såg på Arvikafestivalen för en 7-8 år sedan... LCD tror jag att de hette, eller njaäe, det kanske var nåt annat...? 🙂

Jag och en kompis tyckte att de var sååå cola, för de hade högvis med synthar med sig på scenen, men ingen microfon... 😉😉

Enda som "saknas" i din musik är lite mer synthiga ljud (filtersvep, etc), om du vill låta mer som dom alltså... 🙂

Och så är ju låten på tok för kort!! Upptäckte att jag måste ha lyssnat igenom den minst 3 ggr medan jag rakade mig förut... Såna här låtar ska väl nästan va bortåt 20 minuter! 😎

Redigerat av android
Dela på andra sajter

Jo den blev ganska kort, men det var lite tanken också. Mest för att det är det första mer eller minde seriösa jag gjort med syntar. Nästa liknande projekt blir nog betydligt längre och därmed ge plats åt fler konstigheter och då kanske fler filtersvep etc 😉

Ojdå, 3ggr medans man rakar sig, det tar jag som bra kritik 😆 Kul (och faktiskt ganska överraskande) att folk tycker om min lilla kreation 🙂

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.