Danson Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Är det någon här som har testat dessa? Studio reference monitor BX8 Jag tror det är M-audio som har skapat dessa men frågan e om dessa håller måttet för aktivt musikskapande? 😱 Jag e ute efter bra aktiva lådor som inte kostar en månadslön... 😆 En Fråga: 😛 Vad kör ni själva med och varför har ni just valt detta märket? 😎 Jag producerar idag musik genom en gammal förstärkare med riktigt bra små passiva studio högtalare. Min Vän (Gubson) var hemma hos mig i helgen och han tog med sig sina KRK V4 som lät otroligt bra. Efter att ha mixat och lyssnat på ett par bra aktiva monitorer som KRK V4 så blev man såld. Så frågan är vad man skall köpa istället för KRK serien, eftersom min vän redan har dessa? Jag spelar för det mesta rock/pop och ibland tyngre Groove musik mm. Och BX8 verkar helt ok i priset men frågan e då hur dom låter??? 😳 Jag e tacksam för alla svar jag får från er... /Danson
AndyPandy Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Mackie Tapco S5. Anledning till att jag köpte dem: 1) Rimligt pris (3995 kr). 2) Aktiva. 3) Bra betyg i tester. 4) Snygga. Jag orkade inte åka runt och lyssna på en massa monitorer. Jag letade efter tester i tidningar och så köpte jag de som verkade bäst. Professionellt, eller hur? 😱
dbd Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 (redigerat) Jaja nu gör vi detta igen! Kan inte alla vara helt subjektiva och säga vilka monitorer de har hemma nu igen! För det finns ju inga andra billiga närfältsmonitorer som är bättre än de man har hemma, det vet vi ju alla!! EDIT: Det finns inga bättre monitorer än Fostex PM-1! De är så jävla bra! Fattar ni? Bäst ljud! Köp idag! Eller imorgon! Men vänta absolut inte till i övermorgon! Redigerat 15 november 2004 av dbd
Danson Postat 15 november 2004 Trådstartare Postat 15 november 2004 Mackie Tapco S5. Anledning till att jag köpte dem: 1) Rimligt pris (3995 kr). 2) Aktiva. 3) Bra betyg i tester. 4) Snygga. Jag orkade inte åka runt och lyssna på en massa monitorer. Jag letade efter tester i tidningar och så köpte jag de som verkade bäst. Professionellt, eller hur? 😆 Klockrent ju 🙂 Funderar stark på att göra samma sak.... 🙂 Hmmmm
Claes Holmerup Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Efter att ha lyssnat på ett gäng olika monitorer, bestämde jag mig för att köra med ADAM P11A, som är otroligt lätta att jobba med och ger en fantastisk upplösning och väldefinierad stereobild. Efter att jag testade diverse varianter, så bestämde jag mig dessutom för att ta upp ADAM som "mitt" huvudsakliga monitormärke i firman... 🙂 En liten nackdel med ADAM är kanske priset - men jag tycker faktiskt att den ljudkvalitet de levererar gör att de ändå är prisvärda. 🙂 Annars kan man lära sig mixa med de flesta monitorer - men med sämre modeller tar det längre tid att lära sig få till mixarna ordentligt. Många billigare monitorer har också en tendens att bli tröttsamma att lyssna på vid långa sittningar - men det finns tyvärr dyrare som också kan ha den tendensen... 😆 Innan mina ADAM hade jag ett par Alesis Monitor One, som jag lärde mig göra bra mixar med efter lång erfarenhet - men direkt när jag kopplade in de nya, så ångrade jag att jag inte hade gjort bytet tidigare, eftersom jag plötsligt hörde massor av detaljer som jag hade missat för att de inte blev tillräckligt tydliga i de gamla...
gol Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Testet i nya numret av Studio kan ju vara värt att läsa. 8 stycken monitorer testas!
Tokas Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Vi skaffade ett par JBL 6208 till vår studio. Hittade dem begagnade på Vendolin för 4100 spänn. Det är ett av de bästa köpen vi gjort. 😏 Vi jämnförde dem med Alesis, Fostex, Behringer, Phonic och Samson runt samma prisklass och bestämde oss utan tvekan på JBL.
dbd Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Vi skaffade ett par JBL 6208 till vår studio. Hittade dem begagnade på Vendolin för 4100 spänn. Det är ett av de bästa köpen vi gjort. 😏Vi jämnförde dem med Alesis, Fostex, Behringer, Phonic och Samson runt samma prisklass och bestämde oss utan tvekan på JBL. Ja JBLs monitorer är kungliga. Men sälj dem och köp Fostex nu!
android Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Har ett par Yorkville YSM1p. Lyssnade på en hel del olika monitorer innan jag bestämde mig (det enda sättet enligt mig!!) och BX8 och Tannoy reveal kom på delad 2:a plats...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.